دی مجوز افزایش سرمایه گرفت/ فروش بخشی از دماوند؛ گام دیگر بانک دی برای خروج از زیان

دی مجوز افزایش سرمایه گرفت/ فروش بخشی از دماوند؛ گام دیگر بانک دی برای خروج از زیان

با دریافت مجوز افزایش سرمایه از بانک مرکزی و آگهی عرضه 126میلیون سهم از دماوند، بانک دی گام‌های مهمی برای بهبود عملکرد خود برداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین،  پس مدت‌ها کش و قوس، 28بهمن ماه بانک دی از موافقت بانک مرکزی با افزایش سرمایه خود خبر داد. این افزایش سرمایه از محل‌های مازاد تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به میزان 128هزار و 600میلیارد ریال و مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران به مبلغ 15هزار میلیارد ریال توسط بانک مرکزی صادر شد. در نتیجه این بانک می‌تواند پس از چالش‌های فراوان افزایش سرمایه بیش از 2٬240درصدی خود را پس از تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده خود، یک گام دیگر پیش ببرد.

گفتنی است بانک دی امروز، چهارشنبه 29بهمن ماه، در عرضه‌ای بلوکی بخشی از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به فروش می‌رساند. قیمت پایه اعلام شده برای هر سهم از «دماوند» 63٬021ریال اعلام شده است. حجم مدنظر دی برای فروش نیز 126میلیون و 942هزار برگه سهم از دماوند است. در نتیجه با فرض فروش به قیمت پایه، بیش از 8هزار میلیارد ریال بانک دی شناسایی سود خواهد کرد.

از سمت دیگر بانک دی که در گزارش 9ماه خود روند زیان‌دهی خود را معکوس کرده بود، اکنون با دو خبر فوق می‌تواند گام‌های مهم و موثری برای کاهش زیان انباشته بردارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد