تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد خودرویی | سیگنال خرید در خساپا صادر شده است؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد خودرویی | سیگنال خرید در خساپا صادر شده است؟

خساپا از جمله نمادهای خودرویی است که در یک سال اخیر سقوط قیمتی وحشتناکی را تجربه کرد. مدتی است که این سهم روند صعودی خود را آغاز کرده است. اهداف قیمتی خساپا کجاست؟

به گزارش نبض بورس، خساپا امروز در کل معاملات روانی را پشت سر گذاشت که بیشتر در دامنه صفر تابلو تا مثبت 1 درصد معامله می‌شود بطوری که در پایان با معامله‌ی بیش از 690 میلیون برگه سهم و پایانی مثبت 0.7 درصد بسته شد.

تحلیل بنیادی خساپا

خساپا در خرداد ماه حدود 3,180 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به اردیبهشت ماه 65 درصد رشد و نسبت به میانگین سال مالی 99 حدود 133 درصد رشد داشته است.

این شرکت توانسته در فصل بهار 1400 مجموعا 7,300 میلیارد تومان فروش داشته باشد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 175 درصد رشد داشته است. از طرفی دیگر مقدار فروش شرکت نیز در خرداد ماه حدود 33,800 دستگاه گزارش شده است که این عدد برای ماه قبل برابر با 21,800 دستگاه بوده است که 55 درصد رشد را نشان می‌دهد.
نرخ فروش خانواده تیبا نسبت به اردیبهشت ماه 2 درصد افت داشته است و برابر با عدد 80.8 میلیون تومان است.

 
 همانطور که در تصویر هم ملاحظه می‌شود روند مقداری فروش همچنان در سال جاری افزایشی است و این در حالی است که نرخ فروش اندکی افت داشته است.
تحلیل تکنیکال خساپا

ساختار اصلاحی در خساپا بصورت الگوی WXY شکل گرفته است که به نظر می‌رسد اصلاح سهم حداقل از بعد قیمتی در فیبوی 0.5 بسط دو موج WX به عنوان تارگت اصلاح به پایان رسیده باشد و اکنون قیمت در حال ریکاوری بخشی از ریزش‌های یکسال اخیر است و تاکنون موفق به دستیابی به هدف قیمتی اول خود در 195 تومان شده است در صورت عبور و تثبیت در این سطح، تارگت بعدی سهم بر روی 265 تومان قرار دارد.

لازم به ذکر است که خط روند نزولی یکساله هم در نمودار قیمت و هم در اندیکاتور RSI اخیرا شکسته شده است که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد