اعمال محدودیت در فعالیت رمز ارزها تا پایان دوران گرمای هوا

اعمال محدودیت در فعالیت رمز ارزها تا پایان دوران گرمای هوا

رمز ارزهایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت ها خاموش خواهند ماند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور به آخرین وضعیت مصرف برق در کشور و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از قطعی مکرر آن اشاره کرد و به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: شرایط کنونی صنعت برق به گونه ای است که مجموع میزان تولید نیروگاه های حرارتی و برقآبی بیش از 53 هزار مگاوات نیست در حالی که میزان مصرف برق کشور در این روزها نیازمند بیش از 60 هزار مگاوات تولید برق است.

او با تاکید بر اینکه با وجود همکاری های صورت گرفته در صنایع مختلف کشور اما باز هم با شکاف حدود هشت هزار مگاواتی همراه هستیم، افزود: اکنون با طرح های پاسخگویی بار و مشارکت مشترکان کشاورزی و صنعتی در حال جبران کمبودها هستیم تا دیگر با خاموشی در بخش خانگی روبرو نباشیم.

رجبی مشهدی به محدودیت های ایجاد شده در فعالیت تولیدی برخی از صنایع حاضر در کشور اشاره کرد و گفت: صنایعی که در این موقعیت حساس کشور در حوزه برق همکاری بیشتری را در صرفه جویی مصرف برق داشتند و 50 درصد از فعالیت خود را بین ساعات 24 تا 8 انجام داده اند به تدریج در فعالیت های خود رفع محدودیت خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: همچنین صنایع فولادی و سیمانی که با محدودیت در فعالیت همراه بودند را رفع محدودیت کردیم تا به تدریج تولید در این بخش بازگردد.

او به میزان مصرف برق در مزرعه استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: رمز ارزهایی که تاکنون کشف شده اند بیش از 200 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود 585 مگاوات بود، تامین برق آنها نیاز به نیروگاه بیش از 750 مگاواتی داشت که این میزان به عنوان عددی بسیار بزرگ تلقی می شود.

به گفته رجبی مشهدی، از طرفی رمز ارزهایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت ها خاموش خواهند ماند.

سخنگوی صنعت برق کشور به میزان صادرات برق اشاره کرد و گفت: اکنون میزان صادرات برق به دیگر کشورها در حداقل وضع ممکن قرار دارد، همچنین میزان واردات برق در عددی بیش از 500 مگاوات قرار دارد که قطعا با رفع محدودیت ها صادرات برق به شرایط عادی خود باز می گردد.

او با تاکید بر اینکه اکنون و در وضعیت فعلی با قطعی برق در بخش خانگی و تجاری رو به رو نیستیم، افزود: تنها محدودیتی که اکنون در مصرف برق وجود دارد در بخش صنعت کشور است که به تدریج آنها نیز رفع می شود تا بتوانند به تولید بیشتری دست پیدا کنند.

*خبرنگار: دنیا زنوزی

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد