آیا سپیدار برنامه‌ای برای بازگشایی نماد پس از افزایش سرمایه دارد؟

آیا سپیدار برنامه‌ای برای بازگشایی نماد پس از افزایش سرمایه دارد؟

مجمع عمومی فوق العاده شرکت سپیدار سیستم آسیا با حضور 79 درصد سهامداران ریاست آقای طلايی برگزار گردید. در این مجمع افزایش سرمایه 250 درصدی مورد تصویب قرار گرفت. آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی دارد؟

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سپیدار سیستم آسیا با حضور 79 درصد سهامداران ریاست آقای طلايی برگزار گردید.

آقای رنجبری مدیرعامل شرکت گزارش افزایش سرمایه را به صورت زیر ارايه دادند:

هدف از انجام افزایش سرمایه:

با توجه به سیر صعودی و رو به رشد صنعت نرم افزار در دنیا، شرکت سپیدار بر این باور است که صنعت نرم افزار پتانسیل بسیار بالایی، هم برای استفاده در داخل و هم برای ارايه این خدمات به سایر کشور‌ها دارد.

خطوط ارتباطی و اینترنت و پایدار شدن ارتباط‌ها به یک پارادایم جدید در جهان تبدیل شده است. با استفاده از رایانش ابری، مشتریان به جای خرید نرم افزار و سخت افزار و پیاده سازی آن‌ها در محل خود، از راه کار‌های پیاده سازی شده آماده از طریق اینترنت استفاده می‌کنند و بابت آن ماهیانه یا براساس استفاده پرداخت می‌کنند.

"رایانش ابری" یک روش نوین پردازش است که در آن منابع قابل گسترش و اغلب مجازی شده، به صورت یک سرویس پردازشی و از طریق شبکه‌های ارتباطی مانند شبکه‌های محلی و اینترنت عرضه می‌شود. محوریت این مدل، سرویس دهی به کاربر بر اساس تقاضا است، بدون آن که لزوما کاربر نیازی به تجهیزات خاصی برای پردازش داشته باشد.

ارزش افزوده این مدل عرضه نرم افزار برای مشتریان، خصوصا شرکت‌های کوچک که هزینه تامین سخت افزار و ارتباطات زیرساختی قابل ملاحظه‌ای را باید متحمل شوند، نه تنها چشمگیر است، بلکه مقرون به صرفه نیز هست زیرا با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، تامین و نگهداشت زیرساخت پرهزینه است و شرکت‌ها هم از منظر مالی و هم از منظر امکان پذیری تهیه زیر ساخت‌های مورد نیاز خود با شرایط سختی مواجه هستند.

بنابراین فرصت بسیار خوبی است که با از بین بردن دغدغه زیرساخت، به مشتریان خود کمک کنیم تا در حوزه بهبود کسب و کار و فرایند‌های خود تمرکز نمایند. محصولات ابری این امکان را به مشتریان می‌دهد که با پرداخت حق اشتراک ماهیانه و با هزینه تمام شده پایین و بدون نیاز به تهیه زیرساخت‌های سخت افزاری، از محصولات به روز سپیدار سیستم متناسب با نیاز خود استفاده نمایند. بنابراین می‌توان ادعا کرد نرم افزار‌های ابری مشتریان را قادر می‌سازد با هزینه‌ای اندک و در بستری امن، از خدمات نرم افزاری مورد نظر استفاده کنند.

از این رو سپیدار سیستم با شروع تحلیل و توسعه نرم افزار‌های ابری، نخستین گام‌های خود در پهنه رو به رشد نرم افزار‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری را برداشته است و قصد دارد، نسل جدید از محصولات خود را برای کسب و کار‌های کوچک مبتنی بر این تکنولوژی به بازار عرضه نماید.

به طور کلی هدف از انجام افزایش سرمایه، سرمایه گذاری برای تحلیل و تولید نرم افزار‌های جدید بر مبنای تکنولوژی "رایانش ابری" و توسعه محصولات در بازار‌های عمومی است که برای تحقق توسعه محصول، تیم‌های توسعه‌ای بیشتری باید در شرکت شکل بگیرند. ضمن این که اعتبار و برند سپیدار سیستم ایجاب می‌کند که ساختمانی در خور و مناسب داشته باشد و بتواند از فضای آن برای آموزش و توسعه نمایندگان و شبکه خود به خوبی استفاده کند و باعث گسترش و توسعه شبکه نمایندگان کارآمد خود در سراسر کشور شود.
با توجه به این که در سیستم رایانش ابری مشتریان جهت استفاده از این محصول، حق اشتراک ماهانه پرداخت لذا این محصول درآمد پایداری را برای شرکت فراهم می‌کند. پیش بینی شرکت جذب مشتری به بیش از 5 هزار مشتری جدید تا پایان سال 1404 می‌باشد.

مصارف برنامه ریزی شده:

شرکت با اجرای این طرح از سال 1401 آماده بهره برداری از طرح می‌باشد. شرکت در نظر دارد با اجرای این طرح، تولید محصولات نرم افزاری سپیدار بر بستر ابر و همچنین توسعه فضای کسب و کار با هدف آموزش و توسعه شبکه نمایندگان را در دستور کار قرار دهد.

 
 
سوالات مطرح شده در مجمع:

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی دارد؟ با توجه به روند سود آوری شرکت، تا به حال نیازی به این مدل افزایش سرمایه نیازی نبوده است.

آیا شرکت برنامه‌ای برای بازگشایی نماد پس از افزایش سرمایه دارد؟ همانطور که پس از بازگشایی مجمع عمومی مدیریت در خصوص قیمت نماد صورت گرفت، پس از افزایش سرمایه نیز این مدیریت صورت خواهد گرفت.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 200 میلیارد ریال به مبلغ 700 میلیارد ریال (معادل 250 درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

  • تحلیل تکنیکال و بنیادی شستا | رشد شستا از فردا؟
  • اخباری که بورس فردا را متاثر خواهند کرد
  • دلیل زیان ده بودن ایران خودرو چیست؟
  • آیا سپیدار برنامه‌ای برای بازگشایی نماد پس از افزایش سرمایه دارد؟
  • تحلیل یک نماد پالایشی | عملکرد شتران زیر ذره بین
  • در مجمع فرابورس چه گذشت؟
  • در هفته جاری کدام نماد عرضه اولیه می شود؟
  • عرضه اولیه سپید چهارشنبه 23 تیر 1400 می‌آید| چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد