گردوخاک‌‌ از فردا در غرب کشور و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

گردوخاک‌‌ از فردا در غرب کشور و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز مجددا توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی شکل می‌گیرد و با انتقال آن به نوار غربی کشور در دو روز آینده در غرب و جنوب‌ غرب و بخش‌هایی از شمال‌غرب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیايیان در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 23 فروردین در جنوب‌غرب و غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و رو این شرایط جوی در بخش‌هایی از مرکز کشور،‌جنوب‌کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و شمال‌شرق کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه 25 فروردین در سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت پنج‌شنبه و همچنین روز جمعه در غرب، جنوب‌غرب و به تدریج مرکز کشور همچنین سواحل مرکزی خزر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در برخی استان‌ها کماکان پدیده غالب غبار است، گفت: از اواخر وقت امروز مجددا توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی شکل می‌گیرد و با انتقال آن به نوار غربی کشور در دو روز آینده در غرب و جنوب‌ غرب کشور و بخش‌هایی از شمال‌غرب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

ضیايیان ادامه داد: در این راستا در استان‌‌هایی نظیر کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی و توصیه می‌شود پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 23 فروردین در شمال‌غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و روز چهارشنبه علاوه بر نقاطی که ذکر شد در مرکز کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز سه‌شنبه‌ وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌‌بینی می‌شود که نتیجه آن ‌خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در سواحل خزر گرم‌باد و افزایش محسوس دما بین 8 تا 14 درجه پیش‌بینی می‌شود افزود: روز چهارشنبه مجددا کاهش دما بین 8 تا 10 درجه در این مناطق خواهیم داشت.

ضیايیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر نیمه‌ابری گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در تهران آسمان نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 16 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 39 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 19 فروردین امسال 138 میلی‌متر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 114.1 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 20.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد