فعالیت توده گردوخاک در نیمی از کشور‌/ شاخص آلودگی پایتخت 470

فعالیت توده گردوخاک در نیمی از کشور‌/ شاخص آلودگی پایتخت 470

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه توده گردوخاک امروز نیمی از کشور را در برگرفته است، گفت: این شرایط فردا هم در نوار غربی کشور ادامه دارد.

صادق ضیايیان در گفت با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت فعالیت توده گردوخاک در کشور اظهار داشت:‌ با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی و هشدار روز 31 اردیبهشت، امروز فعالیت گرد و خاک را در بخش‌های وسیعی از کشور شاهد هستیم که از روز گذشته وارد کشور شده بود.

وی با بیان اینکه منشا این گردو خاک عمدتا عراق و شمال سوریه است گفت:‌ این توده گرد و خاک از مرزهای غربی روز گذشته وارد کشور شد نوار مرزی کشور را در برگرفت و از شمال‌ غرب تا جنوب‌ غرب فعال بود و امروز هم تقریبا نیمی از کشور را در برگرفته است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این توده گرد و خاک امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان،‌ خوزستان، هرمزگان، بوشهر، یزد، اصفهان، البرز، تهران، ایلام، لرستان، همدان، اصفهان و مرکزی و تا حدودی کهگیلویه و بویراحمد فعال است.

ضیايیان اضافه کرد: در حال حاضر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص آلودگی را عدد 470 اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این گرد و خاک در پایتخت روز آینده هم ادامه دارد اظهار داشت:‌ با این حال از شدت گرد و خاک روز آینده در استان‌های تهران و البرز تا حدی کاسته می‌شود.

ضیايیان افزود: روز آینده در و جنوب‌غرب کشور توده گرد و خاک فعال خواهد بود.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد