پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 اسفند 99

دلار که روز پنج‌شنبه تا محدوده 25 هزار و 900 تومان رشد کرده بود، روز جمعه در معاملات پشت‌خطی تا ساعت 2 بعدازظهر دچار ریزش تا ابتدای کانال 25هزار تومانی شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار که روز پنج‌شنبه تا محدوده 25 هزار و 900 تومان رشد کرده بود، روز جمعه در معاملات پشت‌خطی تا ساعت 2 بعدازظهر دچار ریزش تا ابتدای کانال 25هزار تومانی شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: نا‌اطمینانی و سردرگمی در بازار ارز به اندازه‌ای شده است که هر خبری می‌تواند جهت قیمت‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد. به‌عنوان مثال، دیروز بازار ارز در معاملات پشت‌خطی ریزشی شد ولی برخی معامله‌گران باور داشتند، در صورتی‌که ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند و آمریکا و طرف‌های اروپایی در واکنش به این اتفاق، فشارهای خود را بیشتر کنند یا همین سطح فشارهای فعلی را نگه دارند، دشوار است که دلار مسیر نزولی خود را ادامه دهد.

در این میان، برخی از معامله‌گران ارزی باور داشتند، عقب‌نشینی جدید دولت آمریکا حالت نمادین دارد و ایران در جواب به این عقب‌نشینی، به تعهدات برجامی خود بازنخواهد گشت. از نظر این گروه، در روزهای آتی، ایران از برجام تقریبا خارج خواهد شد و پس از آن، بازار کاهش‌های پشت‌خطی را پس خواهد گرفت. این گروه اعتقاد دارند که آمریکا و ایران راه درازی برای کنار گذاشتن اختلافات دارند.

سودگیری از رشد بهمن‌ماه‌‌

در حالی برخی از فعالان کاهش قیمت دلار را به اتفاقات سیاسی نسبت می‌دهند که‌ گروهی دیگر باور دارند، معامله‌گران در بهمن‌ماه‌ سود سنگینی را به‌دست آوردند، در نتیجه این موضوع طبیعی است که بخشی از ارزهای خریداری شده خود را در نزدیک مرز 26‌هزار تومانی به فروش برسانند.

در صورتی‌که طی روزهای آتی، توافقی بین ایران و آمریکا شکل بگیرد، این گروه در قیمت‌های بالاتر ارز خود را فروخته‌اند. در صورتی‌که اتفاقی نیز رخ ندهد،‌ فرصت خرید ارز برای نوسان‌گیران در قیمت‌های پایین‌تر ایجاد شده است و پس از آن، این گروه یکبار دیگر خواهند توانست مرز 26‌هزار تومان را مورد آزمون قرار دهند.

روندهای متفاوت در بازار ارز

دلار در بیست‌و‌پنج روز ابتدایی بهمن‌ماه‌، روند افزایشی نسبتا سریعی داشت. دلار در انتهای دی‌ماه‌ 22 هزار تومان قیمت داشت. این ارز در 14 روز ابتدایی بهمن توانست بیش از 2 هزار تومان رشد را تجربه کند و به بالای مرز 24 هزار تومانی برود. از تاریخ 15 تا 25 بهمن‌ماه، دلار 2 هزار تومان رشد دیگر را نیز به‌دست آورد و وارد کانال 26 هزار تومانی شد. با این وجود در هفته آخر بهمن‌ماه‌، فضای بازار تغییر کرد و روند قیمتی دلار آرام شد. دلار در این هفته نتوانست خود را بالای 26هزار تومان تثبیت کند و بیشتر حال و هوای ثبات در کانال 25 هزار تومانی را داشت.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد