پیش‌بینی قیمت طلا امروز 3 خرداد 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 3 خرداد 1400

انس حهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نکرد. طلای 18 عیار به یک میلیون و 24 هزار تومان رسید. روند تعادلی در بازار طلا ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد کشتی‌آرای، نايب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به حداقل رسیدن نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: کم‌تر شدن نوسان در قیمت دلار به بازار طلا منتقل شد و باعث به حداقل رسیدن نوسانات در قیمت طلا و سکه شده است.

کشتی‌آرای درباره انتطارات بازار طلا توضیح داد: بازار طلا منتظر نتیجه و خروجی مذاکرات برجام است. خریداران و فروشندگان فعالیت زیادی نمی‌کنند تا نتیجه مذاکرات مشخص شود.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: در دو هفته گذشته نوسانات بازار طلا کاهش پیدا کرده است و در همین سطح قیمتی معامله می‌شود. درباره آینده بازار طلا معتقد است تا زمانی که نتیجه نهایی مذاکرات و انتخابات مشخص نشود، احتمالا همین روند تعادلی در بازار طلا ادامه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا 3 خرداد / بازار طلا در انتظار نتیجه مذاکرات برجام

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا و سکه نوشت:

خوش‌بینی به آینده طلا

طلا در هفته‌ای که گذشت با تحولات اساسی روبه‌رو شد و شاهد تجدید دوباره جذابیتش برای بسیاری از سرمایه‌گذاران در نتیجه ریزش بازار رمزارزها بود. هنگامی که گزارش نشست ماه پیش بانک مرکزی آمریکا منتشر شد، طلا با وجود اظهارنظر‌های مربوط به تعدیل سیاست انبساطی موفق شد سطح حمایتی خود را حفظ کند، زیرا انتظارات بازارها از احیای قوی اقتصادی به احیای آهسته‌تر تغییر پیدا کرده است.

هفته گذشته یکی از هفته‌هایی بود که برای بسیاری از معامله‌گران تغییر معادلات را رقم زد و حباب ارز دیجیتالی فرو ریخت. این امر به سرازیر شدن موج پول به سمت طلا منجر شد و با افزایش بیش از 2 درصد در مقیاس هفتگی در قیمت 1881 دلار بسته شد. با توجه به اینکه اونس طلا شکستن قیمت 1900 دلار را هدف گرفته است، ممکن است انتظار بازارها برای مشاهده شکسته شدن این سطح چندان طولانی نشود.

احتمال رشد تقاضای سکه

هر سکه تمام بهار آزادی در روزهای اخیر روند کاهشی در مرز 10 میلیون تومان داشت که به موجب این مساله امیدواری سرمایه‌گذاران برای آینده معاملات سکه بالا گرفت. همچنین خوش‌بینی به آینده نرخ اونس طلا در بازار جهانی که در بالای سطح قیمتی 1880 دلار تثبیت شده، می‌تواند یکی از دلایل تاثیر‌گذار بر تمایل معامله‌گران به افزایش خرید سکه باشد و در روزهای اخیر شانس رشد قیمت‌ها را برای این فلز زرد گران‌بهای داخلی افزایش دهد.

بر این اساس هر سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته به نرخ 10 میلیون و 80 هزار تومان داد و ستد شد. گفته می‌شود که با افزایش متداول ارزش اونس طلا، بهای سکه می‌تواند در کوتاه‌مدت شاهد کمی افزایش باشد و همچنین با کاهش فاصله بین قیمت واقعی و ارزش بازار، تقاضا برای سکه رشد کند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوایند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد