محموله‌های نفت روی آب روسیه رکورد زد

محموله‌های نفت روی آب روسیه رکورد زد

محموله‌های نفتی بر روی آب روسیه به 62 میلیون بشکه رسیده که 3 برابر رقم ثبت شده پیش از درگیری روسیه و اوکراین است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای «ورتکسا»، شرکت تحلیل محموله‌های نفتی، نشان می‌دهد، نزدیک به 62 میلیون بشکه از نفت اورال روسیه که رکوردی محسوب می‌شود، در حال حاضر در نفتکش‌ها بر روی آب است.

با این حال، گفته می‌شود، از آنجایی که اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی روسیه به توافق نرسیدند، تاجران به دنبال خریداران نفت هستند، اما برخی از خریداران هم از ترس تحریم‌های آینده از خرید نفت روسیه دوری می‌کنند.

بنا بر اعلام ورتکسا، حجم نفت اورال بر روی آب 3 برابر حجمی است که پیش از 24 فوریه (آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین) ثبت شده بود.

کلی ، استراتژیست ارشد انرژی گفت: « این ارقام، نشان می دهد که صادرات روسیه هنوز به نسبت بالاست؛ اما همه داستان را نشان نمی‌دهد، نفت روسیه در دریا همچنان در حال انباشته شدن است.»

افزود: «رقم محموله های بدون مقصد نفت اورال روسیه بر روی آب، 15 درصد کل این محموله‌هاست و یک رقم بالای جدیدی است.»

وی افزود، مقداری از این نفت ممکن است در حال انتقال برای خریداران نامعلوم باشد و در عین حال، برخی دیگر ممکن است محموله‌های فروخته نشده باشند.

بیشتر بشکه‌های نفت خام روسیه به مقصد آسیا در حرکت هستند و بیشتر به هند و چین می‌روند. این در حالی است که محموله‌های به مقصد اروپا نیز افزایش یافته است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد