نخلستان های بوشهر سیراب می شود + مصاحبه

نخلستان های بوشهر سیراب می شود + مصاحبه

وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر گفت: سد خايیز در حال آبگیری است و برای بهره برداری کامل به 12 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال نیاز دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار ريیس جمهور با کشاورزان اهرم در شهرستان تنگستان گفت: استان بوشهر با تولید 165 هزار تن محصول، رتبه سوم تولید خرما در کشور را دارد، اما مشکل نخلستان‌های استان کمبود آب است.
 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: سد خايیز در حال آبگیری است و برای بهره برداری کامل به 12 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال نیاز دارد.
او افزود: برای آبرسانی از سد خاییز به نخلستان تنگستان 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. با تکمیل این پروژه 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی در تنگستان آبیاری می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: برای احیا و بازسازی هر هکتار نخیلات 100 میلیون تومان نیاز است.
 
"سد خايیز" که با ظرفیت آب‌گیری 16میلیون مترمکعب و اعتبار 170 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است از نوع خاکی است و با ارتفاع 36 متر و طول تاج 610 متر، مخزنی به حجم 16 میلیون مترمکعب دارد.

وی ادامه داد: این سد از مطالبات مهم و دیرین مردم این منطقه است و به منظور تامین بخشی از حقابه‌های شبکه آبیاری با هزار و 200 هکتار نخلستان و حقابه‌های زیست محیطی، بر روی رودخانه اهرم و در 10 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان تنگستان احداث شده است.
این سد در مدت سه سال ساخته شده که تاثیر بسزایی در تامین آب نخلستان‌های اهرم و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد