سکه در کانال 12 میلیون تومان باقی می‌ماند؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 11 مهر

سکه در کانال 12 میلیون تومان باقی می‌ماند؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 11 مهر

اونس طلا از بعدازظهر روز پنج شنبه با قدرت در مسیر صعودی قرار گرفت تا فشار این متغیر جهانی از روی بازار سکه برداشته شود. روز پنج شنبه طلا حتی تا محدوده هزار و 730 دلار پایین رفت و راه سکه امامی برای رشد را سخت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با صعود طلا، یک متغیر مزاحم بر سر راه افزایشی های بازار سکه حذف شد. در این شرایط، سکه امامی می تواند در صورتی ادامه رشد دلار به راحتی از مقاومت 12 میلیون و 200 هزار تومان عبور کند. در مقابل در صورت افت دلار، سکه به راحتی مرز 12 میلیون تومانی را از دست نخواهد داد. ارزش ذاتی سکه با توجه به افزایش انتهای هفته اونس طلا بالا آمده است و این موضوع به سکه بازان کمک می کند که راحت تر از دارایی خود حفاظت کنند.

سکه در هفته گذشته به دلیل نوسانات کاهشی طلای جهانی نتوانست هم پا با رشد قیمت دلار، افزایشی شود. در هفته ای که اسکناس آمریکایی نزدیک به 3 درصد افزایش یافت، سهم افزایش سکه به یک درصد هم نرسید. در صورت خروج عامل کاهشی اونس طلا، سکه حتی می تواند عقب ماندگی هفته گذشته را جبران کند.

حفط قیمت دلار در کانال 28 هزار تومان باعث شد سکه در کانال 12 میلیون تومان باقی بماند و همچنین طلای 18 عیار به کانال یک میلیون و 160 هزار تومان رسید. اگر قیمت دلار در کانال 28 هزار تومان باقی بماند با توجه به افزایش اونس جهانی احتمال دارد قیمت سکه در کانال 12 میلیون تومان تثبیت شود.

پایان روزهای بد طلا

نشانه‌ها حاکی از این است که بدترین وضعیت برای بازار طلا ممکن است به پایان رسیده باشد – در حال حاضر – طلا با شروع معاملات ماه اکتبر به سود ناچیزی دست یافت و به اکثر دارایی های پرخطر پیوست که در تلاش بودند تا از جهنمی شدن ماه سپتامبر(مهر) بهبود یابند.

عقب نشینی در بازدهی اوراق قرضه آمریکا و دلار به طلا کمک کرد تا دومین هفته متوالی سود را ، هرچند کوچک ، ثبت کند.(اقتصادنیوز)

مطالعه بیشتر: افزایش قیمت طلا 18 عیار / قیمت طلا و سکه در بازار امروز 10 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد