شاخص گروه بیمه تا جبران زیان سهامدارانش 70 درصد فاصله دارد!

شاخص گروه بیمه تا جبران زیان سهامدارانش 70 درصد فاصله دارد!

تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بیمه در ارتفاع 56 هزار و 325 واحدی قرار دارد که با سقف خود در مرداد ماه 99 بیش از 70 درصد فاصله دارد.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، چند شرکت در گروه بیمه بازار سرمایه وجود دارد؟ اظهار کرد: گروه بیمه شامل 7 شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت بیمه ملت، بیمه آسیا و بیمه البرز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

  • ساختمانی‌ها توان رشد ندارند!

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص گروه بیمه گفت: هم اکنون شاخص گروه بیمه در ارتفاع 56 هزار و 325 واحد قرار دارد که با سقف خود در مرداد ماه سال گذشته (عدد 96 هزار و 600 واحد) بیش از 70 درصد فاصله دارد.

ملک لی در خصوص دو سناریوی محتملی که در آینده نزدیک در انتظار شاخص گروه بیمه است، اظهار کرد: از دیدگاه تکنیکال، با توجه به الگوی مثلث ایجاد شده و وضعیت "ابر کومو" شاخص بیمه زیر ابر قرار گرفته است و با توجه به مقادیر اندیکاتور RSI می توان دو سناریو زیر را برای آینده شاخص بیمه پیش‌بینی کرد.

او بیان کرد: سناریو اول با درصد احتمال بیشتر این است که شاخص این گروه تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده 52 هزار واحد) کاهش و پس از آن شروع به صعود کند که در این صورت هدف اول برای رشد محدوده 88 هزار واحد و هدف بعدی محدوده 120 هزار واحد پیش بینی میشود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: سناریو دوم که با احتمال ضعیف‌تر مطرح میشود این است که، محدوده حمایتی باکس قرمز رنگ (محدوده 52 هزار واحد) به پایین شکسته شود، که در این صورت کاهش شاخص بیمه تا محدوده 28 هزار واحد دور از انتظار نیست.

ملک لی در خصوص عوامل و اخبار موثر بر وضعیت صنعت بیمه گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در صنعت بیمه، بحث تحریم‌ها و ارتباطات خارجی است. چنانچه گشایشی در این زمینه ایجاد شود، شرکت‌های بیمه می توانند فعالیت‌های بین المللی خود را افزایش داده که این موضوع تاثیر بسیاری در سودآوری و رشد این صنعت خواهد داشت.

تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد