پیش‌بینی ریزش قیمت سکه تا 8٫5 میلیون تومان

پیش‌بینی ریزش قیمت سکه تا 8٫5 میلیون تومان

سکه دیروز 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. با توجه به وضعیت بازار جهانی که ریزش قیمت در آن اتفاق افتاده، آیا ممکن است این اتفاق به بازار داخلی نیز سرایت کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هرچند هنوز قیمت دلار روند نزولی قابل توجهی به خود نگرفته اما اخبار مربوط به برخی گشایش‌های پی در پی چشم‌انداز این بازار را نزولی کرده و از سوی دیگر در بازار جهانی طلا، ریزش قیمت باعث شده چشم‌انداز بازار داخلی طلا نیز نزولی شود.

سکه دیروز 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. با توجه به وضعیت بازار جهانی که ریزش قیمت در آن اتفاق افتاده، آیا ممکن است این اتفاق به بازار داخلی نیز سرایت کند؟ قیمت سکه در آینده چه روندی خواهد داشت؟

میترا تاتاری، کارشناس و تحلیل‌گر بازارهای مالی در گفتگوی لایو با تجارت‌نیوز، درباره آینده قیمت طلا و سکه می‌گوید: هرچند بازگشت به برجام خیلی سریع نیست اما کاهش انتظارات تورمی در سطح جامعه و بازارها قابل مشاهده است. با این حال به نظر می‌رسد اگر افتی در بازارها قابل مشاهده است، این اتفاق در بازارها موقت باشد.

تاتاری در ادامه درباره بازار طلا ابتدا به روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی اشاره و سپس بیان کرد: با توجه به اینکه از نظر سیاسی پالس‌های منفی برای بازارهایی مثل طلا وجود دارد و در بازار جهانی نیز فعلا روند نزولی است شاید قیمت سکه تا 8٫5 میلیون تومان را هم ببینیم و به نظر می‌رسد حداقل تا اواخر اسفند ماه امسال بازار طلا در سردرگمی باشد و شاهد یک بازار منفی باشیم.

مصاحبه تصویری با این کارشناس را در ویدیو «آینده بازارها در بهار 1400» ببینید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد