زیان خودروسازان به 105 هزار میلیارد تومان می‌رسد

زیان خودروسازان به 105 هزار میلیارد تومان می‌رسد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت معتقد است در صورتی که اقدامی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد، زیان خودروسازان تا پایان سال به 105 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش بورس نیوز، روح اله عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست فوق‌العاده کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ريیس هیات عامل سازمان ایدرو، مدیرعامل سایپا و قايم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: در پی افزایش 18 درصدی قیمت خودرو نشست فوق العاده کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و نمایندگان در این جلسه دیدگاه‌های خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند. برای ارتقای کیفیت و جلوگیری از افزایش قیمت باید واردات خودرو انجام شود.


  • بیشتر بخوانید: متضرر اصلی نوسانات بازار خودرو، مردم هستند

وی افزود: براساس گزارش ارايه شده، در حال حاضر خودروسازان 85 هزار میلیارد تومان زیان انباشته و 115 هزار میلیارد تومان به مردم، قطعه‌سازان و بانک‌ها بدهی دارند.

عباسپور ادامه داد: وزیر صمت معتقد است در صورتی که اقدامی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد، زیان خودروسازان تا پایان سال به 105 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وزیر صمت در این نشست مطرح کرد که موافق واردات خودرو در سال آینده است، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا قیمت تمام شده تولید خودرو را آنالیز و هزینه‌های سربار آن را مشخص کنند، سپس درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد