مختلط ‌ها و پذیرایی از 164,6 میلیارد تومان نقدینگی

مختلط ‌ها و پذیرایی از 164,6 میلیارد تومان نقدینگی

مجموع ارزش صندوق‌های مختلط 21 صندوق به 2 هزار و 449 میلیارد تومان بالغ شد و صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی»، «مشترک پارس» و «مشترک کوثر» در صدر سبزپوش‌های هفتگی جای گرفتند.

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارايه شده است.

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به 21 آبان باردیگر روند نوسانی خود را به نمایش گذاشت و پس از یک هفته خروج نقدینگی، در این هفته نوبت به ورود نقدینگی به میزان 164 میلیارد و 600 میلیون تومان بودیم و لازم به ذکر است که در هفته گذشته آن، 42 میلیارد تومان خروج نقدینگی را مشاهده کرده بودیم.

بر اساس این گزارش، مجموع ارزش این 21 صندوق به 2 هزار و 449 میلیارد تومان بالغ شد.

صوفی رازی به صدر بازگشت

در هفته‌ای که تنها یک صندوق قرمزپوش را مشاهده کردیم می‌توان به تشریح جدول هفتگی این شرکت‌ها پرداخت که صندوق «مشترک نو اندیشان» با 2.03 درصد تنها قرمزپوش هفتگی بود.

صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 5.25 درصد و صندوق «مشترک پارس» با 5.23 درصد و صندوق «مشترک کوثر» با 4.67 درصد نیز سبزپوش‌های هفتگی صندوق‌های مختلط لقب گرفتند.

صدرنشین‌ها جابه‌جا شدند

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که تا در هفته منتهی به 21 آبان‌ماه علارغم آنکه در هفته گذشته آن تماما عملکردی سرخ را به نمایش گذاشته بودند اما؛ در این هفته 11 صندوق به سبزپوشی بازگشتند.

در این بین، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 6.11 درصد و «توسعه پست بانک» با 3.17 درصد بازدهی مثبت در صدر لیست ماهانه بودند و ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز «مشترک نو اندیشان» با 9.01 درصد و «مشترک کوثر» با بازدهی 3.27 درصد منفی داشت.

خوب‌ها و بد‌های فصلی را بشناسید

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 16.39 درصد داشته و پس‌ازآن صندوق «یکم نیکوکاری آگاه» با 7.77 درصد قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز همچنان پس از هفته‌ها متعلق به تجربه ایرانیان با 18.15 درصد بازدهی منفی بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد