دیگر امیدی به خانه‎‌دار شدن زوج‌های جوان نیست

دیگر امیدی به خانه‎‌دار شدن زوج‌های جوان نیست

ريیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: امیدی به خانه‎‌دار شدن زوج‌های جوان نیست.

ایسنا: ريیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: امیدی به خانه‎‌دار شدن زوج‌های جوان نیست.

رسول جهانگیری:

* نوسانات و افزایش قیمت در بازارهای مختلف از جمله خودرو، مسکن و ... به دلیل کاهش ارزش پول کشور به خصوص طی دو سال گذشته رقم خورده به نحوی که قیمت ها به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

* زمانی که قیمت ها در بازارهای مختلف روز به روز افزایشی است مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول شان، سرمایه خود را به یکی از بازارها وارد می کنند که یکی از آنها، مسکن است که قیمت های آن به صورت کاذب افزایش یافته است.

* در حال حاضر هزینه های ساخت و ساز و مصالح ساختمانی همچون فولاد، آهن، سیمان و ... افزایش بی رویه داشته است.

* از سوی دیگر امروز عرضه و تقاضای مسکن با یکدیگر همخوانی ندارد، درحالیکه قرار بود سالانه حدود یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود که در یک دهه گذشته این گونه نشد، همچنین ساخت مسکن مهر در دولت نهم جانمایی درستی نداشت و این طرح در اصل نتوانست از تعداد متقاضیان بازار مسکن کم کند.

* (با اعتقاد بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی یک زوج جوان دیگر توان خرید خانه را ندارند): از نظر من اگر سیستم های حمایتی همچون پرداخت تسهیلات، حمایت های خانواده زوجین و نباشد یک زوج جوان حتی با پس انداز 30 تا 40 ساله خود دیگر نمی تواند خانه دار شوند.

* یک زوج کارمند که حقوق آنها حتی به 10 میلیون تومان هم نمی رسد، اگر در سال هیچ هزینه ای نکنند، شاید بیشتر از 40 سال طول بکشد که خانه دار شوند، البته با توجه به اینکه تا 20 سال آینده قیمت مسکن در کشور ثابت نمی ماند و مشمول تورم می شود، پولی که توسط آنها ذخیره و پس انداز می شود در پایان سال با تورم از بین می رود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد