پیش‌بینی قیمت طلا امروز 12 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 12 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 81 هزار و 800 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 170 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه 11 اسفند با 4,600 تومان افزایش، یک میلیون و 81 هزار و 800 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 170 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا می‌کند. همچنین احتمال دارد امروز با کاهش انس جهانی قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: به گفته فعالان، عاملی که موجب شد، سکه به زیر مرز 11 میلیون تومانی نرود، افزایش قیمت دلار بود. این افزایش در حالی رخ داد که بهای اونس طلا چندان به داد سکه‌بازان نرسید. طلا در ابتدای روز به بالای سطح حساس هزار و 750 دلاری بازگشت، ولی بعد دچار افت شد؛ این موضوع موجب شد سکه‌بازان در خرید احتیاط بیشتری کنند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد