سهام عدالت 11 میلیون تومان شد / فروش سهام عدالت آغاز می‌شود؟

سهام عدالت 11 میلیون تومان شد / فروش سهام عدالت آغاز می‌شود؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام ارزش سهام عدالت به دلیل روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز حدود 400 هزار تومان رشد کرد. این رشد در حالی است که مردم امیدوار بودند بهمن ماه 30 درصد سوم سهام عدالت آزاد شود و حالا دولت گفته چنین نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش سهام عدالت در جریان معاملات امروز بیش از 400 هزار تومان رشد کرد و به نزدیک 11 میلیون تومان رسید. این در حالیست که ارزش سهام عدالت در جریان معاملات 2 هفته گذشته کمتر از 9/5 میلیون تومان بود.

اگر زمان‌بندی اعلام شده از سوی ريیس‌جمهور عملی شود، باید 30 درصد سوم در روز 22 بهمن و 100 درصد آن تا عید آزاد شود، در واقع به گفته مسيولان قرار است در سال آینده سهام عدالت وارد پرتقوی شخصی افراد شود اما این روزها دهقان‌دهنوی، ريیس جدید سازمان بورس از به تعویق افتادن آزادسازی 30 درصد سوم سهام عدالت خبر داده است.

همچنین در برگه‌های یک میلیون تومانی نیز که اکنون ارزش آن به حدود 21 میلیون تومان رسیده، 30 درصد آزادسازی شده آن 6٫2 میلیون تومان و 60 درصد آزادسازی شده آن 12٫4 میلیون تومان می‌شود.

هرچند مدتیست که روند فروش سهام عدالت تقریبا متوقف شده اما با بهبود بازار سهام ممکن است این فروش‌ها از سر گرفته شود. آیا این اتفاق در دو ماه پایانی سال رخ خواهد داد؟

با این حساب ارزش 60 درصد سهام عدالت قابل فروش به 6 میلیون و 575 هزار تومان و 30 درصد آن به 3 میلیون و 288 هزار تومان رسیده است.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد