ساخت خودروی جدید ایران خودرو با قیمت 180 تا 300 میلیون تومان

ساخت خودروی جدید ایران خودرو با قیمت 180 تا 300 میلیون تومان

مدیرعامل ایران خودرو گفت: خودروی تی ام 21 ایران خودرو در مسیر تولید است که قیمت آن بین 180 تا 300 میلیون تومان است که...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو امروز دوشنبه 30 خرداد در آیین رونمایی کامیون کشنده آتامان اظهار داشت: در ابتدای سالجاری قول دادیم که 7 محصول جدید را رونمایی می کنیم و امروز سومین قرارمان با رونمایی کامیون کشنده آتامان محقق شد.

از 5 ماه قبل برنامه ریزی تحول در ایران خودرو نوین داشتیم که به دستاوردهایی هم رسیدیم که افزایش تولید و تغییر تنوع از سمت تولید خودروهای زیان ده و بی کیفیت به سمت تولیدات با کیفیت حرکت کردیم که باید 750 هزار خودرو در همین راستا تولید کنیم.

وی گفت: خودروی جی ال ایکس که بیشترین زیان و بیشترین نارضایتی را هم داشت اما متاسفانه بیشترین میزان تولید را هم داشتیم که برنامه ریزی برای تغییر ریل با سرعت کرده ایم.

در 4 دهه تولید ناقص را اعلام می کردیم در حالی که همه تولیدات باید کامل بوده و در اختیار سازمان فروش برای تحویل به مشتری می گذاشتیم و بر اساس این تعریف سال گذشته 450 هزار تولید داشتیم نه 470 هزار دستگاه.

از ابتدای خرداد سالجاری 100 درصد تولیدات ما کامل بوده و عبور مستقیم و با تیراژ تولید 2500 دستگاه خواهیم داشت که بزودی به 2900 دستگاه تولیدات روزانه می رسیم.

در دوران تحریم متاسفانه چیپست 2 یورویی خودرو را حتی 120 یورو هم خریداری کردیم و هم اکنون 50 یورو برای تحویل 9 ماه آینده به ما پیشنهاد می دهند.

161 برنامه و ریزبرنامه داشتیم که آنرا به 271 برنامه رساندیم تا ارتقا کیفیت محقق شود.

خطیبی افزود: حداقل 40 درصد نسبت به اسفند سال گذشته ارتقا کیفیت داشتیم که این آمار به دلیل مراجعه کمتر مردم به نمایندگی ها حاصل شده است که شرکت های مختلف کنترل کیفیت و بر اساس پایش های مختلف به این آمار رسیدیم؛ متاسفانه در سال های گذشته از کیفیت غافل بودیم.

2 محصول جدید به نام k125 ساختیم که در دوره مدیریتی من فیس لفت آن هم ساخته شد که در روزهای آینده با حضور وزیر صمت رونمایی می شود؛ همچنین در حال ساخت خودروی جدیدی به نام ریریا در کلاس جهانی هستیم.

خودروی تی ام 21 ایران خودرو هم در مسیر تولید است که قیمت آن

بین 180 تا 300 میلیون تومان است که طراحی تا ساخت آن 18 ماه طول کشیده که بی سابقه است.

15 هزار دستگاه خودرو در سال جاری صادرات خواهیم کرد که رشد 350 درصد دارد که قرار است دنا پلاس اتوماتیک به ونزويلا صادر کنیم ضمن اینکه سرمایه گذاری و تولید مشترک در روسیه خواهیم داشت که هم اکنون در حال مذاکره هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در سالجاری بدنبال کاهش هزینه و کاهش قیمت هستیم این در حالی است که طبق استاندارد جهانی بین 8 تا 12 درصد هزینه تولید خودرو مربوط به نیروی انسانی است که در ایران خودرو این میزان 9 درصد است.

ایران خودرو مخالف واردات خودرو نیست البته باید آیین نامه واردات اصلاح شود ولی باید قیمت های دستوری هم حذف شود و ایران خودرو بتواند بر اساس قیمت تمام شده خودرو تولید کند.

62 درصد تولید خودرو در چند ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته ایم.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد