قیمت امروز خودرو سوم مرداد / خودروهای داخلی چقدر گران شدند؟

قیمت امروز خودرو سوم مرداد / خودروهای داخلی چقدر گران شدند؟

با توجه به قیمت خودروهای داخلی در بازار، لیستی از قیمت خودروهای صفر داخی به دست آمده است. بر اساس آخرین تغییرات قیمتی در بازار خودرو، قیمت‌ها در بازار تغییرات زیادی را ثبت نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بعد از ممنوعیت و افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، حالا نوبت خودروهای سنگین رسیده است. واردات این خودروها دوباره ممنوع شد و قیمت آنها هم گران شد. به عنوان مثال قیمت خودرو ولوو به شش میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر توضیح داد: تا راه حلی از سوی دولت برای کاهش یا ثبات قیمت‌ها ارايه نشود نوسان قیمت خودرو ادامه دارد. به عنوان مثال قیمت یک کامیون ولوو که ارزش واقعی آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان است به دلیل محدودیت‌های اعمال شده تا شش میلیارد و 500 میلیون تومان هم رسیده است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته با باز شدن ثبت سفارش، واردات خودروهای سنگین آزاد شد اما دوباره سامانه ثبت سفارش خودروهای سنگین هم بسته شد. بخش زیادی از خودروهای سنگین در انبار گمرکات است اما به دلیل بروکراسی‌های اداری هنوز ترخیص خودروهای سنگین از گمرک به 500 دستگاه هم نرسیده است!

خودروهای داخلی چقدر گران شدند؟

به گفته فیروز نادری، فعال بازار خودرو، پژو 206 تیپ دو، سمند و پژو پارس با چهار میلیون تومان افزایش به ترتیب با قیمت 225 ،217 و 250 میلیون تومان فروخته شده است. پژو 207 هم با پنج میلیون تومان افزایش با قیمت 308 میلیون تومان داد و ستد شد.

او به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار خودرو در این ایام تعطیل گران شد. پیش‌بینی می‌شود تا جا به جایی کابینه دولت سیزدهم نوسان قیمت ادامه دارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مرداد
قیمت روز خودروهای داخلی

در جدول زیر قیمت خودروهای صفر داخلی را مشاهده می‌کنید. با توجه به نوسانات کم نرخ ارز در صرافی ملی، قیمت خودروهای داخلی در بازار شنبه نسبت به جمعه اول مرداد، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد