مجوز 3 کارگزاری جدید بورسی بعد از وضع مقررات جدید صادر شد

مجوز 3 کارگزاری جدید بورسی بعد از وضع مقررات جدید صادر شد

معاون نظارت نهاد‌های مالی سازمان بورس گفت: در حال حاضر از ابتدای وضع مقررات در حوزه صدور مجوز فعالیت کارگزاری، سه مجوز شرکت کارگزاری جدید صادر شده است.

علیرضا ناصرپور معاون نظارت نهاد‌های مالی سازمان بورس در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر از ابتدای وضع مقررات در حوزه صدور مجوز فعالیت کارگزاری،  سه مجوز شرکت کارگزاری جدید صادر شده است.

بیشتر بخوانید

  • ورود 80 سبدگردان بورسی در آینده نزدیک

ناصرپور در پاسخ به این پرسش که در حوزه کارگزاری چه در خواست‌هایی تا به حال آمده است؟ گفت: تا به حال 30 درخواست در حوزه کارگزاری آمده است که در حال بررسی است. که یک تعداد از این درخواست ها با  پاسخ مثبت و برخی با پاسخ منفی و برخی دیگر در حال بررسی هستند. یک تعداد دیگر نیز مدارک کاملی نداشتند و باید مدارک خود را تکمیل کنند.

او گفت: در حوزه سایر نهاد‌های مالی 4 نهاد موجود در حوزه بازار سرمایه شامل، شرکت‌های سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری، پردازش اطلاعات مالی و گروه خدمات بازار سرمایه نیز تغییراتی رخ داده و فرایند صدور مجوز آن‌ها نیز تسهیل شده است.

او‌گفت: اگر شرکت سبدگردانی با سرمایه ناکافی ایجاد شود و نتواند خدمات لازم را به مشتریان خود ارايه دهد در نهایت سبب نارضایتی سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه خواهد شد و ابهامات و مشکلات موجود کماکان ادامه پیدا می‌کند.

ناصر پور گفت: هیچ محدودیتی از طرف سازمان بورس در خصوص فعالیت نهاد‌های مالی پس از رعایت حداقل‌ها وجود ندارد. دستورالعملی در سال 95 تحت عنوان دستورالعمل تجمیع مجوز‌ها در سازمان بورس تصویب شد تا مجوز‌ها ساده سازی شود. چندین مجوز را یک شرکت کارگزاری برای انجام معاملات متعدد باید اخذ میکرده و تمام این مجوز‌ها به 4 مجوز تجمیع شده کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد