آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف

آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در برخی مناطق شمالی کشور در 3 روز آینده، آخرین وضعیت جوی پایانه‌های مرزی ایران و عراق و‌‌ شهرهای کربلا و نجف اشرف را تشریح کرد.

صادق ضیايیان در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در استان‌های اردبیل، مازندران، گیلان، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش باران و وزش باد داریم و روز شنبه 19 شهریور با تقویت جریانات شمالی روی خزر، بارش در سواحل خزر تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از شمال خراسان رضوی را نیز ‌گیرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 20 شهریور در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شنبه تا دوشنبه هفته آینده در شرق و شمال‌شرق کشور خصوصا زابل به دلیل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک داریم.

وی ادامه داد:‌ روز شنبه در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از شنبه تا دوشنبه در استان‌های ایلام و خوزستان به دلیل وزش باد و نفوذ گرد و غبار از کشور عراق کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیايیان در وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف، در برخی ساعات کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 22 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهند بود.

* وضعیت جوی پایانه‌‌های مرزی ایران و عراق

وی درباره وضعیت جوی مهران در دو روز آینده بیان کرد: آسمان مهران در دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در این دو روز در مهران به ترتیب 45 و 46 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در شلمچه طی دو روز آینده آسمان صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما در این دو روز در شلمچه به ترتیب 46 و 47 درجه خواهد بود.

ضیايیان ادامه داد: در چذابه نیز طی دو روز آینده آسمان صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دماهای 46 و 47 درجه در این دو روز حاکم است.

وی گفت:‌ در قصرشیرین نیز بیشینه دمای 42 درجه طی دو روز آینده خواهیم داشت و آسمانی صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در شهر نجف اشرف طی دو روز آینده آسمان صاف همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در این دو روز 46 و 45 درجه خواهد بود. همچنین در کربلای همین شرایط جوی با بیشینه دمای 44 و 45 درجه حاکم است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد