سکه در کانال 10 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 5 بهمن 99

سکه در کانال 10 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 5 بهمن 99

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 10 میلیون و 430 هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 5 بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 4 بهمن با 1,600 تومان کاهش، یک میلیون و 33 هزار و 600 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که به راه افتادن موج فروش و تقویت دلار به بازار طلا لطمه زده، قیمت فلز زرد روز جمعه حدود یک درصد افت داشت. بهای اونس طلا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی در قیمت 1855 دلار و 90 سنت بسته شد.

اما امیدها به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا سبب شد قیمت طلا همچنان در مسیر ثبت اولین افزایش هفتگی طی 3 هفته اخیر باقی بماند. با وجود اینکه از روند صعودی طلا کاسته شده اما همچنان برخی از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش‌بین مانده‌اند.

اگرچه بازار طلا در شروع سال به سختی تلاش کرد تا روند پایداری پیدا کند اما بسیاری از تحلیلگران از خوش‌بینی به فلزات ارزشمند دست نکشیده‌اند، به خصوص که دولت جدید آمریکا بسته کمک کرونایی 9/ 1 تریلیون دلاری را پیشنهاد کرده است.

سکه در کانال 10 میلیونی

سکه که در دو روز پایانی هفته گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد، همانند بازار ارز در روز شنبه به رشد خود ادامه داد. مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت سکه در بازار تهران را می‌توان بازگشت دلار به کانال 23 هزار تومان دانست.

هر چند که اونس طلا در بازار جهانی روز جمعه ریزش داشت اما نتوانست مانع رشد بیشتر سکه در بازار‌های داخلی شود و این فلز گرانبها از عامل داخلی تاثیر بیشتری پذیرفت.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 10 میلیون و 430 هزار تومان معامله شد. در صورت افزایش قیمت اونس طلا می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا و سکه نیز افزایش بیشتری یابد. هرچند باید نوسانات دلار را نیز به‌عنوان محرک این بازار در نظر گرفت.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد