افزایش قیمت طرح ملی مسکن

افزایش قیمت طرح ملی مسکن

معاون وزیر شهرسازی گفت: از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار در قیمت مسکن، نهاده‌های ساختمانی است که قیمت‌گذاری بر آن برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده با یادآوری افتتاح 28 هزار واحد طرح ملی مسکن در تیر 1400،‌ اظهار کرد: اجرای پروژه‌های طرح ملی مسکن روند مناسبی دارد که با این روند انتظار است در ماه‌های آینده افتتاح‌های جدیدی انجام شود.

وی درباره افزایش قیمت سیمان و سایر نهاده‌های ساختمانی و تاثیر آن بر افزایش قیمت تمام شده مسکن، افزود: یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار در مسکن، نهاده‌های ساختمانی است که قیمت‌گذاری بر آن برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در روند تولید سیمان ایجاد و سبب افزایش قیمت آن شد، وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از مراجع ذی‌رربط در حال پیگیری موضوع است تا ظرفیت تولید به حالت پیشین درآید. همچنین با انجمن تولیدکنندگان سیمان و فولاد نیز جلساتی برگزار و تفاهماتی شد تا جریان پایداری در تولید نهاده‌های ساختمانی ایجاد و قیمت‌گذاری مناسب انجام شود.

وی گفت: امیدواریم با راهکارهای دو وزارتخانه صمت و نیرو، سریع‌تر خط تولید کارخانه‌های نهاده‌های ساختمانی به ظرفیت پیشین خود بازگردد و بتواند به نیاز بازار، پاسخ مناسب بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت سیمان و میلگرد و تاثیر آن بر قیمت تمام شده مسکن ملی، گفت: طبیعی است افزایش قیمت مصالح ساختمانی روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر دارد. اما در زمان حاضر برخی سازندگان ذخیره مناسبی از مصالح دارند.

محمودزاده در خصوص نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی بر قیمت مصالح طرح ملی مسکن و کیفی‌سازی واحدها، گفت: وزارت راه چندین شیوه نظارتی کیفی دارد که شامل نظارت کیفی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و در برخی موارد شرکت‌های حقوقی مشاور است. ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های ستادی همچون سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید نیز یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنند نظارت است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد