پیش‌بینی قیمت دلار امروز 20 بهمن 99

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 20 بهمن 99

روز یکشنبه اسکناس امریکایی 70 تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 24 هزار و 270 تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز یکشنبه اسکناس امریکایی 70 تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 24 هزار و 270 تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی از بازیگران افزایشی در روزهای اخیر سعی کردند روی این موضوع مانور بدهند که آمریکا به‌دنبال برداشتن تمام تحریم‌ها نیست. آنها با استفاده از این اهرم به‌دنبال بالا بردن فعالیت خریداران بودند. در مقابل، ‌کاهشی‌ها اشاره می‌کردند که دوران فشار حداکثری به پایان رسیده است و حداقل طی ماه‌های آتی بخشی از تحریم‌ها نیز برداشته خواهند شد.

نکته جالب این است که هر دو گروه افزایشی‌ها و کاهشی‌ها به گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ اشاره می‌کردند که عنوان کرده بود، آمریکا به‌دنبال آن است که با حفظ تحریم‌های کلی، ایران را به رعایت محدودیت‌های هسته‌ای پیشین وا دارد.

در آن گزارش گفته شده بود، تحریم‌ها به‌طور کلی برداشته نخواهند شد، ‌ولی امتیازاتی به ایران برای برگشتن به محدودیت‌های هسته‌ای داده خواهد شد.در واقع افزایشی‌ها و کاهشی‌ها، تفسیرهای خود از یک گزارش را سعی می‌کردند در تعیین جهت انتظارات بازار اثر دهند.

در این میان، به باور بازیگران باتجربه بازار، هر چقدر ایجاد گشایش برای رسیدن به منابع ارزی بلوکه شده به تاخیر بیفتد، احتمال رشد بیشتر دلار افزایش خواهد یافت. با این حال،‌ دسترسی ایران به بخشی از منابع خود، سرعت فروش‌های ارزی را در بازار بالاتر خواهد برد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد