فروش لنت ترمز دولتی در بازار واقعیت دارد؟

فروش لنت ترمز دولتی در بازار واقعیت دارد؟

برخی واحدهای صنفی در بازار با درج بنری «لنت دولتی» خودرو می‌فروشند. سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران می‌گوید: لنت خودرو نرخ دولتی ندارد. دولت به جز نرخ‌گذاری لاستیک و باتری در هیچ یک از قطعات خودرو نرخ تعیین نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در برخی از خیابان‌های تهران تعدادی از واحدهای صنفی با درج بنری «لنت دولتی» خودرو می‌فروشند. آیا این موضوع واقعی است یا جنبه تبلیغاتی دارد؟

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران، لنت خودرو نرخ دولتی ندارد. برخی واحدهای صنفی با چنین تبلیغات و ادعایی قصد دارند که بگویند لنت خودرو را ارزان می‌فروشند. به غیر از لاستیک و باتری دولت در هیچ یک از قطعات خودرو نرخ‌گذاری دولتی ندارد و قیمت قطعات خودرو براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

سید مهدی کاظمی معتقد است: بنرهای فروش لنت دولتی جنبه تبلیغاتی دارد تا برخی واحدهای صنفی بتوانند مشتری جذب کنند. ما از کیفیت این نوع اجناس مطلع نیستیم. چنانچه مردم چنین تبلیغاتی را دیدند با اتحادیه در میان بگذارند تا ما کیفیت این قطعات را بررسی کنیم. چنانچه این قطعات با کیفیت باشند، قطعا برای خرید آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

آذر ماه سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفته بود: « به دلیل شرایط تحریمی قطعات خودرو مستقیم وارد کشور نمی‌شود. 60 درصد قطعات خودرو از چین تهیه می‌شود و مابقی را از اروپا، ترکیه و امارات به کشور وارد می‌کنیم. ایران اما خریدار قطعات خودرو از کشورهای همسایه است.»

لنت ترمز از کدام کشورها وارد می‌شود؟

لنت ترمز خودرو از کدام کشورها وارد می‌شود؟ سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران به تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد که در ایران بالای 200 نوع خودرو داریم. ایران ظرفیت تامین قطعات تمام خودروها را ندارد. برای اینکه با کمبود قطعات خودرو رو به رو نباشیم فروشندگان قطعه با چنگ و دندان از چین، ترکیه، تایوان، مالزی و بخشی از کشورهای اروپایی لنت ترمز وارد می‌کنند.

قیمت لنت ترمز خودروها چقدر است؟

قیمت لنت ترمز خودروها چقدر است؟ به گفته کاظمی، سال گذشته لنت ترمز ایرانی ارزان بود اما حالا لنت ترمز ایرانی هم چند دست می‌چرخد تا به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. قیمت لنت ترمز تمام خودروها متفاوت است. اکنون قیمت لنت ترمز پراید (چرخ جلو) بین 60 تا 80 هزار تومان است.

مطالعه بیشتر: صادرات قطعات خودرو به اروپا / قیمت رینگ پراید 220 هزار تومان شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد