گزارش روزانه صندوق‌های ETF (22فروردین1400)/ رونق صندوق‌های درآمد ثابت با صدرنشینی اعتماد

گزارش روزانه صندوق‌های ETF (22فروردین1400)/ رونق صندوق‌های درآمد ثابت با صدرنشینی اعتماد

در بورس امروز 185میلیارد تومان دارا یکم و 242میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 120میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) با ارزش 294میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 45میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (15درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «دارا یکم» را به ارزش پنج میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (سه درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام ارزش آفرین بیدار (ارزش) رشد 0.8درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با زیان 1.4درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (5.7درصد) در رابطه با صندوق سهام زرین کوروش (زرین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 430میلیارد تومان معامله شدند یعنی 38درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود یک میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.2درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 120میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 85میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و 490میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 470میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد