کالا‌های شب عید از 20 اسفند توزیع می‌شود

کالا‌های شب عید از 20 اسفند توزیع می‌شود

قايم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با اصلاح نظام توزیع، کالاهای شب عید در شبکه منتخب با قیمت مصوب از 20 اسفندماه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا: قايم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با اصلاح نظام توزیع، کالاهای شب عید در شبکه منتخب با قیمت مصوب از 20 اسفندماه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شب عید برنامه‌های بخش‌های مختلف مربوط به تامین و توزیع کالاهای پر مصرف و اساسی برای خانوار اعلام می‌شود و بر همین اساس درروزهای گذشته مسوولان بخش‌های مختلف از جمله «عباس قبادی» دبیر ستاد تنظیم بازار از کافی بودن اقلام مورد مصرف مردم خبر داد و اعلام کرد که هیچ نگرانی درخصوص کمبود کالا وجود ندارد زیرا همه کالاهای مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شده است و برای شب های پایانی سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

همچنین «محمدصادق مفتح» قايم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موجودی کافی کالا شرط لازم تنظیم بازار است اما شرط کافی نیست، خاطرنشان‌کرد: برای رسیدن به قیمت مصوب و هدف کالاها، نظام توزیع مناسب و منطقی که سرتاسر کشور را به خوبی پوشش دهد، ضروری است.

وی تصریح‌کرد: زمانی قیمت هدف اتفاق می‌افتد و کالا با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده خواهد رسید که توزیع مناسب کالا در کشور اتفاق بیفتد.

ذخیره‌سازی 40 هزار تن میوه

مفتح با اشاره به ذخیره‌سازی 40 هزار تن میوه برای شب عید گفت: از 20 اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه توزیع، فروشگاه‌های منتخب و اصناف امین، کالاهای ضروری شب عید را منظم توزیع خواهیم کرد و امیدواریم توزیع پیوسته و کافی کالا در این شبکه منتخب در درازمدت تاثیرش را در بازار و کنترل قیمت‌ها بگذارد.

وی با بیان این‌که باید زمینه‌ها و عوامل اصلی بروز تخلف و گران‌فروشی از بین برود، افزود: درصد کمی مرتکب گران‌فروشی می‌شوند و دلیل آن هم یکی اجبار است و فرد از روی اجبار مرتکب تخلف می‌شود و دیگری، تفکر نبودن نظارت است.

مفتح درخصوص فروش اجباری کالا نیز گفت: اگر شرکت پخش کالا، کالاهایی را به اجبار بفروشد یا فروش کالایی را منوط به خرید کالای دیگری کند، تا لغو پروانه اش خواهیم ایستاد و به عنوان مخل نظام اقتصادی قابل پیگرد است.

به گفته وی، اگر عرضه و تقاضا هماهنگ باشد در بازار مشکلی پیش نخواهد آمد.

در همین راستا، «قاسم نوده فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت اصناف و تعزیرات برای برخورد با گران فروشی‌های احتمالی، خاطرنشان‌کرد: به همه اصناف ابلاغ کرده ایم که حق ندارند کالایی را بدون فاکتور بخرند، زیرا ضرایب سود هر صنف مشخص است و نمی‌توانند از آن تخلف کنند.

وی همچنین با بیان این که امسال هم نمایشگاه بهاره نداریم، گفت: به‌جای برگزاری نمایشگاه‌ها، فروش فوق‌العاده را از طریق اصناف برگزار می‌کنیم که اگر رضایت اکثر مردم جلب شود دیگر بساط برگزاری نمایشگاه‌های عید را برای همیشه جمع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با وجود شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، ذخایر کافی کالاهای اساسی وجود دارد و ترخیص اقلام اولیه و مورد نیاز کارخانجات برای تامین نیازهای عمومی همچنان با سرعت ادامه دارد و کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد