شرکت مدیریت توسعه صادرات تاسیس می‌شود

شرکت مدیریت توسعه صادرات تاسیس می‌شود

ایلنا: مدیرکل دفتر بازرگانی و عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: بنا بر این است زیرساخت‌های حمل و نقلی و سرمایه گذاری مشترک و تبادل ارزی و توسعه...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزاد پیلتن در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران- قطر اظهار داشت: در این همایش دور روزه علاوه بر 200 شرکت ایرانی و قطری مقامات دولتی دو کشور نیز حضور داشتند و  نشست و مذاکرات تجاری بین شرکت‌های ایرانی و قطری در حدود 20 میز کالایی انجام خواهد  شد که شرکت‌های ایرانی و قطری به مذاکرات فنی خواهند پرداخت. 

وی افزود: در نشست‌ها در زمینه نفت، پتروشیمی، آلومینیوم، تجهیزات ساختمانی، لوله‌های نفت و گاز و مواد غذایی و دیگر زمینه‌هایی که امکان همکاری دو کشور در حوزه صادرات و واردات و سرمایه گذاری مشترک وجود دارد، مذاکره خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرگانی و عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نشست مشابه اریبهشت در دوحه شرکت‌های ایرانی و قطری در زمینه مواد غذایی، تجهیزات ساختمانی، صنایع دستی و فرش مذاکره کردند که توافقاتی حاصل و در حال اجرایی شدن است، ما بعد از یک دوره رکودی در زمینه روابط تجاری به دلیل شرایط کرونا و همچنین مسايل تحریم‌ها، اکنون امیدواریم روند روابط احیا شروع و به سطح بالاتری برسد. در مذاکرات اردیبشهت و امروز، بحث زیرساخت تجاری و تسهیل حمل و نقل دریایی کالا بین دو کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور را داشتیم که امیدواریم روند شکل بهتری به خود بگیرد.

وی تاکید کرد: بازار قطر خاص و با استاندارد بالا و نیازمند استفاده از حداکثر ظرفیت‌های فنی و رعایت حداکثر استاندارد و کیفیت کالا است، ما در تدارک هستیم ضمن اینکه در نمایشگاه بین المللی قطر زمینه حضور شرکت‌های خصوصی را فراهم کنیم، شرکت‌ها نیز در زمینه بازاریابی باید ببیشتر دقت کنند، ما هم از طریق سفارت ایران در قطر کمک می کنیم که شرکت‌های ایرانی حضور خوبی داشته باشند. 

پیلتن گفت: در ماههای گذشته مرکز تجاری ایران و قطر را در دوحه افتتاح کردیم که استفاده از ظرفیت آن برای حضور شرکتهای ایرانی در بازار قطر مفید خواهد بود.

وی با اشاره به هدف گذاری 3 میلیارد دلاری تجارت دو کشور برای 1404 اظهار داشت: در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت، سرمایه گذاری مشترک، صادرات مجدد و تولید مشترک مقامات دولتی دو کشور در حال مذاکره هستند و همچنین بنا بر این است زیرساخت‌های حمل و نقلی و سرمایه گذاری مشترک و تبادل ارزی و توسعه همکاری بخش خصوصیی دو کشور فراهم شود، علاوه بر آن تاسیس شرکت مدیریت صادرات  در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد