وزارت نفت چه میزان حساب غیرقانونی در بانک‌ها دارد؟

وزارت نفت چه میزان حساب غیرقانونی در بانک‌ها دارد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیشترین عدم اجرای قانون حساب واحد خزانه، در حوزه وزارت نفت است. حساب‌های این وزارت‌خانه غالبا تحت نظر خزانه‌داری کل کشور نیستند.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین تصمیمات کمیسیون متبوع خود جهت برخورد با متخلفین از اجرای حساب واحد خزانه در دستگاه‌های دولتی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در حال تدوین گزارش تکمیلی و نهایی در مورد عدم اجرای حساب واحد خزانه در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت است.

وی در ادامه بیان کرد: بنده در حال جمع‌آوری امضا برای اعمال ماده 234 در رابطه با عملکرد وزارت نفت به علت عدم اجرای حساب واحد خزانه هستم؛ تعدادی از همکاران آن را امضا کرده‌اند و در حال بررسی در کمیسیون و جمع‌آوری اطلاعات هستیم. نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بر اساس ماده 234، اسامی تمام دستگاه‌هایی که بر خلاف قانون بودجه عمل کرده‌اند و حساب‌هایی در محلی غیر از خزانه بانک مرکزی دارند در حال استخراج است و بعد از به اتمام رسیدن، آنها را گزارش خواهیم کرد. اکنون مشخص شده که چه دستگاه‌هایی از اجرای این قانون استنکاف کرده و مشخص شده است که وزارت نفت چه میزان حساب غیرقانونی در بانک‌ها دارد.

کوچکی نژاد افزود: بیشترین عدم اجرای قانون حساب واحد خزانه، در حوزه وزارت نفت است. حساب‌های این وزارت‌خانه غالبا تحت نظر خزانه‌داری کل کشور نیستند و به قانون توجهی ندارند. این نماینده مجلس یازدهم در رابطه با آخرین وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی که با وجود دریافت 125 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، هنوز جزو دستگاه‌های متخلف در پیوستن به حساب واحد خزانه هستند و حتی به مصوبه هیات وزیران نیز تمکین نکرده‌اند، گفت: هنوز دانشگاه‌های علوم پزشکی تن به اجرای قانون حساب واحد خزانه نداده‌اند؛ زیرا در این دانشگاه‌ها تصمیمات هیات امنایی حاکم شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد