access_time
سقوط لیر ترکیه

سقوط لیر ترکیه

لیر ترکیه باز هم سقوط و رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پس از اقدام ريیس‌جمهور ترکیه در اخراج سفیران آمریکا و چندین کشورغربی، ارزش پول ملی این کشور در آغاز معاملات امروز، باز هم سقوط کرد و رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد.
ارزش لیر ترکیه که تا کنون 24 درصد سقوط کرده، امروز در برابر دلارآمریکا تا 9/85 واحد سقوط کرد. نرخ ارز ترکیه هفته گذشته هم تحت تاثیر اقدام بانک مرکزی این کشور در کاهش 2 درصدی نرخ بهره، باوجود تورم شدید، سقوط سنگینی را تجربه کرد.

ادامه سقوط ارزش لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا و دیگر ارز‌های خارجی انتقادات از سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور را افزایش داده است. بزرگترین اتحادیه کارکنان ترکیه درواکنش به کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور، استقلال بانک مرکزی و پایان مداخلات دولت در تصمیمات کلان اقتصادی را خواستار شده است. جمعیت صنایع و بازرگانان ترکیه هم با انتقاد از تمرکز سیاست پولی ترکیه بر رشد بالای اقتصادی با هر هزینه ای، بر اصلاح ریشه‌ای تصمیم سازی اقتصادی در این کشورتاکید کرده است. این انتقاد‌های بی سابقه در حالی مطرح می‌شود که بانک مرکزی ترکیه زیر فشار مستمر اردوغان قرار دارد تا درصد بهره را پایین نگه دارد. ريیس جمهور ترکیه در کمتر از دو سال، سه ريیس بانک مرکزی را به علت افزایش درصد بهره، برکنار کرده.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد