گزارش روزانه صندوق‌های ETF (16فروردین1400)/ نوسان 7درصدی دارا یکم و پالایش همراه با چاشنی صعود

گزارش روزانه صندوق‌های ETF (16فروردین1400)/ نوسان 7درصدی دارا یکم و پالایش همراه با چاشنی صعود

در بورس امروز 245میلیارد تومان دارا یکم و 335میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 680میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش 460میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 191یلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (41درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس) را به ارزش 54میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (93درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرو سودمند مدبران (سرو) رشد 2.3درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) با زیان 1.9درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (7.5درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 580میلیارد تومان معامله شدند یعنی 35درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (0.9درصد) نیز به نام «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 680میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 173میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 50میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 430میلیارد تومان بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد