تويیت ماسک باز هم پای تسلا را به دادگاه کشاند

تويیت ماسک باز هم پای تسلا را به دادگاه کشاند

سهامدار تسلا به خاطر تويیت ماسک به عنوان مدیرعامل این شرکت که باعث سقوط ارزش آن شد، از این شرکت خودروسازی اعلام دعوی قضایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یکی از سهامداران شرکت خودروسازی تسلا به خاطر انتشار تويیت توسط ایلان ماسک که منجر به سقوط ارزش سهام تسلا شد علیه این شرکت خودروسازی اعلام دعوی قضایی کرد.

اخیرا ماسک در تويیتر نوشته بود که می‌خواهد 10 درصد سهام خود در شرکت تسلا را بفروشد و همین امر باعث شد تا ارزش سهام تسلا سقوط کند. حالا سهامداران شرکت تسلا از جمله دیوید واگنر، خواستار ورود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به این مساله شده و می‌گوید باید روشن شود که آیا ماسک توافق خود با این کمیسیون در سال 2018 را زیرپا گذاشته است یا خیر.

در سال 2018 ماسک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در یک کشمکش قضایی توافق کرد تا پیش از انتشار تويیت مربوط به شرکت تسلا آن را به نظر وکلای حقوقی این شرکت برساند و بدون تایید آنها کاری انجام ندهد. انتشار تويیت ماسک باعث شد تا ارزش سهام تسلا 25 درصد سقوط کند. از آن زمان به بعد هم ماسک 14 میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخته است.

شکایت مطروحه علیه شرکت تسلا در دادگاه منطقه‌ای دلاور آمریکا مطرح شده و در قالب آن قرار است اسناد مربوط به تويیت‌های ماسک و نظارت وکلای حقوقی تسلا از سوی شرکت ارايه شود.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد