بودجه وزارتخانه کمتر از نگهداری راه‌هاست

بودجه وزارتخانه کمتر از نگهداری راه‌هاست

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در طول سنوات گذشته آنطور که باید...

خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور هزینه زیادی انجام نمی‌دهیم. اما با توجه به توسعه‌ای که در اطراف کشور در حال انجام است باید حتما یک روش تامین مالی جدیدی پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم به اهدافی که از پیش تعیین کرده‌ایم دست پیدا کنیم.

وی افزود: البته مشکل تامین منابع مالی مورد نیاز برای پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل ارتباطی با امروز و دیروز الان ندارد و در تمام سنوات گذشته متناسب با نیاز نبوده است و حتی بودجه کل وزارت راه و شهرسازی برای نگهداری راه‌های کشور هم کافی نیست.

خادمی ادامه داد: در حال حاضر هر راهی در دنیا وجود دارد چهار تا شش درصد هزینه آن باید صرف هزینه نگهداری اش شود و این در حالی است که بودجه وزارت راه هم کفاف نگهدای راه‌ها را نمی‌دهد بنابراین در پروژه‌های جاده‌ای و ریلی نیازمند توجه بیشتری هستیم و باید منابع بیشتری اختصاص پیدا کند تا بتوانیم پروژه‌ها را به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: هم اکنون برای حدود 10 هزار کیلومتر ریل که باید ساخته شود، طرح وجود دارد و در بخش آزادراه ها نیز تقریبا به همین اندازه پروژه داریم. از سوی دیگر طول بزرگراه‌ها باید به 36 هزار کیلومتر برسد که هم اکنون 20 هزار کیلومتر بوده و حدود 16 هزار کیلومتر باید بسازیم و در این میان اولویت اصلی اتصال و تکمیل شبکه‌ها به ویژه در جاهایی است که حلقه‌های ناپیوسته داریم.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز رستم قاسمی -وزیر راه‌وشهرسازی - نیز در صحبت‌هایی جداگانه بودجه امسال وزارت راه‌وشهرسازی را به اندازه هزینه ساخت یک آزادراه دانسته و به اعتقاد او حتی این بودجه کفاف احداث 162 کیلومتر راه‌آهن رشت-آستارا را هم نمی‌دهد و به همین دلیل نسبت به این مسيله انتقاد کرده‌ بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد