بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد

افراد حقیقی امروز 260میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پالایش نفت تهران بو...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 260میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 21درصد یعنی 830میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شتران»، «بپاس» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «اتکای»، «شاوان» و «حآفرین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت تهران معادل 22میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه اتکایی ایرانیان با برتری 30میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 33نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 103نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 160میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 400میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد