کاهش تحرکات مثبت در بورس / سهامداران به دنبال فروش سهام

کاهش تحرکات مثبت در بورس / سهامداران به دنبال فروش سهام

بازار سهام در جریان معاملات امروز، به دلیل افزایش حجم عرضه و کاهش حجم تقاضا نسبت به دیروز (سه‌شنبه) نتوانست روند مثبت روز گذشته خود را ادامه دهد.

یه گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در جریان معاملات امروز (25 فروردین)، همچون روز گذشته با حجم تقاضا در برخی از نمادهای شاخص‌ساز همراه بود، اما به دلیل افزایش حجم عرضه در تعداد زیادی از نمادها که احتمالا به دلیل مثبت شدن شاخص در روز گذشته اتفاق افتاد، روند شاخص نزولی شد.

در جریان معاملات دیروز، حمایت‌هایی از سوی حقوقی‌ها برای ثبت تقاضا در نمادهای بزرگ دیده شد که همین موضوع باعث رشد شاخص شد. بازار دیروز تحت تاثیر خبر تزریق 24 هزار میلیارد نقدینگی قرار گرفت و با افزایش چشم‌گیر حجم تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز، موجب رشد 18 هزار واحدی شاخص شد.

از طرفی با توجه به جلسه آنلاین ريیس سازمان بورس با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تعداد زیادی از حقوقی‌ها که در چند وقت اخیر در صف‌های فروش دیده می‌شدند، به سمت ثبت تقاضا در نمادهای بزرگ رفتند. از طرفی تعداد نمادهایی که در صف فروش قفل بودند، کاهش چندانی نداشت.

در جریان معاملات امرور، بعد از یک روز مثبت در روند بازار، دوباره حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت. تعداد نمادهایی که با افزایش عرضه همراه بودند همچون روزهای گذشته به بالای 200 نماد می‌رسد. با گذشت تقریبا نیم ساعت از آغاز معاملات، شاخص بازار یک هزار و 300 واحد کاهش داشته و به کانال یک میلیون و 243 هزار رسید.

با توجه به کم شدن حمایت حقوقی‌ها از بازار در بازار امروز، تعداد نمادهای مثبت کاهش داشت و به حدود 30 نماد مثبت رسیدیم، درحالی که در بازار دیروز(سه‌شنبه) تعداد نمادهای مثبت به بالای 70 نماد رسیده بود.

نمادهای شستا و فارس بیش‌ترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا، فملی و شبندر بیش‌ترین تاثیر منفی در حرکت شاخص دارند. بیش‌ترین حجم تقاضا در معاملات امروز در نمادهای وبصادر، سیتا و کمند ثبت شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد