سقوط بیت‌کوین به زیر 30هزار دلار

سقوط بیت‌کوین به زیر 30هزار دلار

یک روز پس از اقدام بانک مرکزی چین علیه ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین در جلسه معاملاتی روز سه شنبه شاهد نوسان شدیدی بود و به پایین ترین سطح خود طی پنج ماه اخیر یعنی زیر 30 هزار دلار رسید.

تسنیم: به گزارش رویترز، یک روز پس از اقدام بانک مرکزی چین علیه ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین در جلسه معاملاتی روز سه شنبه شاهد نوسان شدیدی بود و به پایین ترین سطح خود طی پنج ماه اخیر یعنی زیر 30 هزار دلار رسید.

به گفته تحلیلگران بازار رمز ارز، چشم انداز موجود برای قیمت بیت کوین همچنان نزولی است.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان به 28600 دلار کاهش یافت که کمترین میزان آن از اوایل ژانویه است. نهایتا این ارز 3.7 درصد رشد کرد و به 32802 دلار رسید که نشان می دهد هنوز نسبت به اوایل سال جاری میلادی حدود 13 درصد بالاتر است.

سقوط زودهنگام بیت کوین نیز سکه های دیجیتال کوچکتر مانند اتر را تحت تاثیر منفی قرار داد.

بیت کوین روز دوشنبه 11 درصد سقوط کرده بود که بزرگترین افت یک روزه طی بیش از یک ماه محسوب می شود. این ارز دیجیتال از زمان رسیدن به بالاترین رقم خود یعنی 65000 دلار در اواسط ماه آوریل ضرر تقریبا 56 درصدی را ثبت کرده است.

فروش گسترده این رمز ارز پیش از این به دلیل اقدام بانک مرکزی چین شروع شده بود.

این بانک در آخرین اقدام خود برای افزایش محدودیت های موجود در این بخش، از بزرگترین بانک ها و شرکت های پرداخت چین خواسته است تا سختگیری بیشتری نسبت به معاملات ارزهای رمزنگاری شده داشته باشند.

اقبال گاندام، معاون ريیس معاملات شرکت لجر Ledger، یک شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال، گفت: اساس دنیای دارایی های رمز ارز تغییر نکرده است و این اصلاح قیمت دیر یا زود اتفاق می افتاد.

پس از بیانیه روز دوشنبه بانک مرکزی چین، بانک هایی از جمله بانک کشاورزی چین و پلت فرم پرداخت گروه آنت یعنی "علی پی" Alipay گفتند که برای از بین بردن معاملات ارز دیجیتال نظارت خود را افزایش می دهند.

بر اساس این گزارش، چشم انداز نمودار قیمت بیت کوین پس از سقوط به 30393 دلار، تاریک تر شده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد