برنامه لبنان برای توزیع سوخت وارداتی از ایران

برنامه لبنان برای توزیع سوخت وارداتی از ایران

مدیر یک شرکت سوخت‌رسانی در لبنان نحوه توزیع سوخت ایرانی در این کشور بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را تشریح کرد.

فارس: «اسامه علیق» مدیر شرکت سوخت‌رسانی «الامانه» امروز (جمعه) در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» توضیحاتی درباره چگونگی توزیع سوختی خبر داد که لبنان از ایران خریداری کرده است.

وی گفت، تانکرهای سوخت از دیروز (پنجشنبه) به سمت مناطق مختلف لبنان فرستاده شده‌اند و 65 تانکر سوخت وارد ضاحیه در جنوب بیروت شده است.

علیق افزود، سوخت ایرانی اکنون در مخازن شرکت الامانه در بیروت، جنوب ، «البقاع» و شمال لبنان تخلیه می‌شود و این شرکت بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله توزیع خواهد شد.

وی در ادامه گفت، دو گروه از سوخت ایرانی استفاده خواهند کرد، یک گروه به صورت هدیه دریافت خواهند کرد و گروه دوم هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

علیق سپس تصریح کرد، از زمانی که نصرالله ورود کشتی ایرانی حامل سوخت را اعلام کرده، درخواست‌های زیادی برای دریافت سوخت رسیده و طی روزهای آینده روند تحویل آن بر اساس درخواست‌ها و اولویت‌ها آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد، کمیته‌های تشکیل شده که بر روند رسیدن این سوخت به دست مستحقان آن و نیز مصرف آن در مکان مناسب نظارت می‌کنند.

تصاویر ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان، دیروز در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی است. امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد