خرید چراغ خاموش نفت روسیه از سوی معامله گران

خرید چراغ خاموش نفت روسیه از سوی معامله گران

بسیاری از خریداران نفت روسیه تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند معاملات خود را به صورت مخفی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، گفته می‌شود در حال حاضر بخشی از خرید نفت روسیه به صورت زیرزمینی و خارج از چشم عموم انجام می‌شود. خریداران نفت روسیه به شدت مراقب هستند تا اقدام آنها لو نرود تا به روز شرکت نفت شل انگلیس که مجبور به عذر خواهی شد دچار نشوند.

بازار نفت هم‌ اکنون منتظر است که ببیند آیا شرکت‌ کارگزار فروش نفتی روسیه می‌توانند به صورت معمول این هفته مناقصه‌های نفتی خود را برگزار کند یا اینکه این اقدام متوقف می‌شود.

کارگزاران نفتی می‌گویند بعید است در این مناقصه‌ها پیشنهاد دندان‌گیری مطرح شود.

آنها می‌گویند معاملات نفتی روس به صورت چراغ خاموش با تخفیفات خوبی به صورت معاملات دوجانبه و رو در ور فروخته خواهد شد.

به صورت معمول شرکت سورگوتنفتگاز 14 و 15 هر ماه میلادی برای فروش نفت روسیه مناقصه برگزار می‌کند. اما این ماه فعلا خبری از برگزاری مناقصه نبوده است.

یک کارگزار نفتی می‌گوید هنوز هم امکان خرید و فروش نفت روسیه وجود دارد اما اکثر معامله‌گران نفتی شامل بانک‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و پالایشگاه‌ها به سمت خودتحریمی رفته‌اند. انتظار می‌رود این مسيله باعث ظهور تعاملات دوجانبه در فروش نفت روسیه منجر شود.

اگرچه ممکن است بخشی از نفت روسیه به سبک گذشته و به شکلی عمومی و آشکار فروخته شود اما بخشی از آن هم به صورت چراغ خاموش فروش خواهد رفت.

روش‌های فروش مخفیانه یا حداقل کمتر آشکار فروش نفت روسیه شامل معامله به یوآن، روپیه یا روبل و در واقع به غیر از دلار خواهد بود.

یکی از این کشورها که می‌خواهد خرید خارج غیر دلاری نفت روسیه را مجاز کند هند است. پالایشگاه‌های خصوصی چین هم به فکر اقدام مشابهی افتاده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد