کاهش 8 هزار و 824 واحدی شاخص بورس تهران/ عرضه اولیه هم به داد بازار نرسید

کاهش 8 هزار و 824 واحدی شاخص بورس تهران/ عرضه اولیه هم به داد بازار نرسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با وجود عرضه اولیه لیزینگ کارآفرین ریزشی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران گرچه در دو روز گذشته پیاپی مثبت شد، اما امروز با وجود عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ کارآفرین اما از ابتدای ساعات معامله روند ریزشی به خود گرفته به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 824 واحدی شاخص کل بورس به رقم یک‌میلیون و 151 هزار و 840 واحد رسید.

امروز همه شاخص‌های برس قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی 76 صدم کاهش یافتند، اما این دو شاخص در معیار هم‌وزن 83 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 73 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 83 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 67 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد ایران‌خودرو یک‌تنه بیشترین افزایش در شاخص بورس را ایجاد کرده است، اما نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، شستا، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل غذایی کوروش، دارویی برکت، ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، اپالکانی پارس و زرماکارون بوده است.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 175 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 484 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 164 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار بورس هم امروز به بیش از 4 میلیون و 600 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 539 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 222 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در فرابورس ایران هم معامله‌گران بیش از 2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 230 هزار فقره معامله و به ارزش 8 هزار و 831 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب مجموع ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس به بیش از 15 هزار و 53 میلیارد تومان رسید.

امروز نماد آریا ساسول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای هلدینگ گردشگری، سمگا، بیمه تجارت نو، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، نیروبرق دماوند و ذوب‌آهن به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل چوب خزر کاسپین، پتروشیمی ارومیه، زغال‌سنگ پرورده طبس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری پویا، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و دامپروری بینالود بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز دومین عرضه اولیه سال جاری بورس اتفاق افتاد، اما در کمال ناباوری، شاخص کل بورس از ابتدای ساعات معاملات تا پایان رو به کاهش بود. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و سود و زیان است و توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران ناوارد فعلا فقط عرضه اولیه خریداری کنند و مستقیم وارد خرید و فروش سهام شرکت‌ها نشوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد