قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان به مرحله اجرا رسید

قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان به مرحله اجرا رسید

رییس جمهور «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را که در جلسه علنی روز یکشنبه هشتم آبان ماه 1401 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ یازدهم آبان ماه 1401 به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به قوه قضايیه، مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

اوایل شهریورماه 1401 مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از بررسی ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داده بود.

پس از اعلام این موضوع لایحه «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» که به پیشنهاد سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با قید دو فوریت در جلسه ششم مهرماه 1401 به تصویب هیات وزیران رسیده بوده، یازدهم مهرماه با امضای رییس جمهور برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارایه شده بود.

این لایحه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از سوی شورای نگهبان نیز تایید شد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار بورس و اقتصاد