وعده جدید رییس سازمان برنامه درباره ترمیم حقوق کارمندان...

وعده جدید رییس سازمان برنامه درباره ترمیم حقوق کارمندان...

اقتصاد کلانزمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره کسری بودجه در سال جاری، عنوان کرد: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته 40 درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته و 20 درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

وی گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی از ابتدای سال و در شش ماه، 40 هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت طرح‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات رییس سازمان برنامه در شرایطی است که امروز خبر آمد که قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شده است.

بر این اساس سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد.

معاون امور مجلس ريیس جمهور نیز پیش از این زمان اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را مهرماه اعلام کرد و گفت: معمولا دولت ها اواخر سال که متمم بودجه را تحویل می دهند با کسری بودجه مواجه می شوند و می خواهند از برخی از هزینه ها عبور کنند تا بتوانند آن سال را به آخر برسانند، اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و افزایش درآمدی که ایجاد شد دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق را به مجلس شورای اسلامی ارايه کند.

سید محمد حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه متناسب‌سازی حقوق آماده و نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شده است، در برخی موارد افزایش حقوق ها تا پنج درصد و در برخی از نیروها مثل نیروی انتظامی تا 20 درصد هم افزایش می یابد.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد