«افزایش افسارگسیخته مصرف» موضوع نگران‌کننده صنایع نفت و گاز

«افزایش افسارگسیخته مصرف» موضوع نگران‌کننده صنایع نفت و گاز

شصت‌وهشتمین نشست شورای هماهنگی امور حقوقی نهادهای اجرایی با حضور وزیر نفت و معاون حقوقی ريیس‌جمهوری برگزار شد و افزایش افسارگسیخته مصرف یکی از موضوع های نگران‌کننده صنایع نفت و گاز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمد دهقان، معاون حقوقی ريیس‌جمهوری در شصت و هشتمین نشست شورای هماهنگی امور حقوقی نهادهای اجرایی گفت: در دهه 90 دیپلماسی ما فعال نبود و زمانی رسید که فروش نفت ایران به روزانه 150 هزار بشکه رسیده بود، میعانات گازی نیز در وضعی بود که نمی‌توانستیم گاز استخراج کنیم و آلودگی محیط زیستی به همراه داشت، اما با زحمات آقای اوجی و همکاران ایشان مسیر عوض شد و مذاکراتی که با چین و روسیه انجام شد، شاهد همین امر بود.

وی موضوع نگران‌کننده در صنایع نفت و گاز را افزایش افسارگسیخته مصرف اعلام و بیان کرد: سالانه 100 میلیارد دلار یارانه انرژی (به قیمت صادراتی) می‌دهیم که عدد بسیار بزرگی است و کم‌کم واردکننده بنزین و گازويیل خواهیم شد، اگر چه وزارت نفت متولی تولید است، اما مدیریت مصرف نیز باید با اصلاح ساختار نهادهای تاثیرگذار در وزارت نفت، در دستور کار قرار بگیرد.

معاون حقوقی ريیس‌جمهوری افزود: گاز را به قیمت یک صدم دنیا در داخل به بخش‌های مختلف می‌فروشیم و روزانه حدود 10 میلیون لیتر قاچاق گازويیل داریم، از طرفی دیگر لازم است مدیریت مصرف سوخت در تمامی زمینه‌ها به صورت یک اصل جدی دنبال و حل و فصل شود.

دهقان تاکید کرد: امور حقوقی باید به کمک اقتصاد، قراردادها، الگوسازی‌ها و تدوین آيین‌نامه‌ها و تغییر قوانین بیاید و ما آماده هستیم که در زمینه مدیریت مصرف سوخت با وزارت نفت همکاری کنیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد