پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 اردیبهشت 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 اردیبهشت 1400

در بازار طلای پنج‌شنبه هر گرم طلای 18 عیار، به قیمت 986 هزار و 700 تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار طلای پنج‌شنبه هر گرم طلای 18 عیار، به قیمت 986 هزار و 700 تومان رسید. همچنین نیم‌سکه، 5 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله شد، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و 550 هزار تومان و یک میلیون و 950 هزار تومان بود. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار امروز طلا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت. هر اونس طلا (در ساعت19 به وقت تهران) به 1770دلار رسید. با وجود این کاهش، طلا که 22 آوریل با رسیدن به سطح 1797 دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبه‌رو کرد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید و نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست تحت‌تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا لطمه زد.

تامل سرمایه‌گذاران سکه

این روزها افت قیمت سکه باعث خوشحالی خریداران خرد و تامل سرمایه‌گذاران بر این بازار شده است. هرچند به طور کلی بازار طلا و ارز در انتظار دریافت نتایج دقیق مذاکرات وین هستند، با این حال در هفته گذشته روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشت، البته این روند نزولی در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر از سکه تمام بود اما بازار طلا و سکه افت‌های چشمگیری را شاهد بودند، به طوری که حباب سکه به محدوده 30هزار تومان نزدیک شد.

هر سکه بهار آزادی در هفته گذشته توانست بهای خود را از 10 میلیون و 200 هزار تومان به 9 میلیون و 950 هزار تومان کاهش دهد و 5/ 1 درصد معادل 250 هزار تومان افت کند. به گفته کارشناسان با ادامه تعطیلی در بازار و افت نرخ ارز احتمال می‌رود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در هفته جاری نیز همچنان روند کاهشی داشته باشد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد