قیمت نفت کاهش یافت/کرونای چین بازار طلای سیاه را به هم ریخت

قیمت نفت کاهش یافت/کرونای چین بازار طلای سیاه را به هم ریخت

با نگرانی ها در مورد رکود و بدتر شدن همه گیری کرونا در چین، قیمت نفت در بازارهای جهانی با 23 سنت کاهش به 97.69 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که نگرانی ها در مورد رکود و بدتر شدن همه گیری در چین، نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای سوخت در این کشور را تشدید کرد و از نگرانی در مورد عرضه پیشی گرفت، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 23 سنت کاهش 97.69 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 33 سنت کاهش 91.46 دلار معامله شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی در معاملات روز دوشنبه به علت انتشار شایعاتی مبنی بر پایان دادن به محدودیت های در چین، به بالاترین رقم از ماه آگوست رسید.

اما مقامات چین در اوایل هفته اعلام کردند که به سیاست های سختگیرانه خود ادامه خواهند داد. آمارهای اخیر همچنین نشان داده است که صادرات و واردات این کشور در ماه اکتبر به طرز غیرمنتظره ای کاهش یافته است.

آمارهای رسمی در روز سه شنبه نشان داد، تعداد مبتلایان به در ‌ چین و سایر شهرهای بزرگ این کشور به شدت افزایش یافته است. ‌ به عنوان قطب تولید در جهان در حال مبارزه با بدترین وضعیت و تلاش می کند توانایی خود در جلوگیری از قرنطینه این شهر مانند قرنطینه وسیع جلوگیری کند.

استفان ، تحلیلگر بازار نفت در این رابطه گفت: «من فکر می ‌کنم که قرنطینه ‌های رو به افزایش، نه‌ تنها بازار نفت را متلاطم می ‌کند، بلکه همچنان بازگشایی بازار را به تاخیر می اندازد و همچنان اثر منفی برای قیمت‌ های نفت خواهد داشت.»

همچنین از دیگر عوامل موثر بر کاهش قیمت نفت، تقویت ارزش دلار عنوان شده است. نفت معمولا با دلار آمریکا قیمت گذاری می شود از بالا رفتن ارزش دلار، این کالای اساسی را برای مالکان ارزهای دیگر گران تر می سازد.

تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفتند، بازیگران بازار برای به دست آوردن سرنخ های تجاری، به آمار شاخص مصرف کننده آمریکا چشم دوخته اند.

تنگ افزود: «با توجه به نرخ تورم بالا و افزایش نرخ بهره در بیشتر کشورهای بزرگ، نفت هنوز با احتمال یک رکود اقتصادی در جهان قیمت گذاری می شود.»

این تحلیلگر افزود: «این عوامل به همراه، کاهش تقاضا برای سوخت در چین، دلایل کاهش قیمت نفت در چند ماه گذشته است.»

تحلیلگران بخش تحقیقات بانک ANZ معتقدند، عوامل موثر بر بازار نفت در کوتاه مدت، افزایشی است و بر بازگشت موضوعات مربوط به عرضه تمرکز دارد و منتظر اجرایی شدن تحریم نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپاست.

اتحادیه اروپا به تلافی حمله روسیه به اوکراین، این کشور را تحریم نفتی کرده که قرار است از 5 دسامبر اجرایی شود و تحریم محصولات نفتی نیز از ماه فوریه اجرایی خواهد شد.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد، انتظار می رود، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته باشد.

آمارهای موسسه پترولیوم امشب منتشر خواهد شد و رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز فردا منتشر می شود.

بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، تقاضا برای نفت در سال 2023 به روزانه 103 میلیون بشکه خواهد رسید که 2.7 میلیون بشکه در روز بیش از سال 2022 است.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد