سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود

سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود

فاطمی امین گفت: سامانه جامع تجارت تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران: فاطمی امین گفت: سامانه جامع تجارت تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
 
فاطمی امین وزیر صمت تصریح کرد: سامانه جامع تجارت مهمترین پروژه دولت الکترونیکی است که تا امروز 80 درصد پیشرفت داشته است. برای تکمیل این طرح باید 70 اقدام انجام گیرد و تا پایان سال این سامانه تکمیل خواهد شد.
 
او در بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در این سامانه تکمیل شود گمرک است و 14 اقدام از این 70 اقدام مربوط به آن می‌شود.
 
فاطمی امین بیان کرد: 30 دستگاه به سامانه جامع تجارت متصل شده اند و تمام بانک‌ها هم در حال اتصال هستند. نمی‌توان گفت دستگاهی به این سامانه متصل نیست، اما اقدامات تکمیلی لازم است.
 
وزیر صمت تصریح کرد: روزانه 5 میلیون درخواست از سوی تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان به این سامانه وارد می‌شود. روزانه 600 هزار استعلام از بیرون وزارت صمت انجام می‌گیرد و 800 هزار استعلام در داخل وزارت صمت انجام می‌گیرد.
 
فاطمی امین گفت: این پروژه نمونه بارز و پیشرفته حکمرانی خواهد بود و تعهدی در بهبود محیط کسب و کار، کنترل قاچاق، شناسایی کالای تقلبی، تنظیم بازار ایجاد می‌کند.
 
او ادامه داد: بخش‌های زیادی از این طرح پیش رفته است. یک نمونه کارکرد آن، سامانه همتا در بحث موبایل است که در طول 3 سال، 14 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی برای دولت ایجاد شده است.
 
وزیر صمت افزود: چالش‌های کارت بازرگانی در قالب این سامانه رفع می‌شود و دخالت انسانی کاهش می‌یابد که نویدبخش اقتصاد پویا در اوایل سال آینده خواهد بود.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد