افت 5٫5 درصدی ارزش سهام عدالت در یک هفته

افت 5٫5 درصدی ارزش سهام عدالت در یک هفته

هفته گذشته سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت مجموعا 676 هزار تومان(5٫57 درصد) کاهش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته شاخص کل 4٫7 درصد افت و شاخص هم‌وزن 6٫6 درصد کاهش را داشتند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد هفته گذشته علاوه بر روند منفی گروه‌های بزرگ بازار گروه‌های کوچک هم از وضعیت خوبی برخوردار نبودند.

هفته گذشته با افت نمادهای کوچک و بزرگ بازار، ارزش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت هم کم شد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 11 میلیون و 517 هزار تومان رسید و این عدد هفته گذشته 12 میلیون و 194 هزار تومان بود. هفته گذشته سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت مجموعا 676 هزار تومان(5٫57 درصد) کاهش قیمت داشت.

این در حالی است که حدود چهارده ماه است که فروش سهام عدالت متوقف شده و در شرایط اقتصادی فعلی سهامداران هر روز منتظر تصمیم مدیران بورسی هستند تا سهام خود را بفروشند.

پیشتر از این هم سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌مسيولان قبل، متاسفانه در یک طرح ناپخته آزادسازی سهام عدالت کاری کردند که 19 میلیون نفر از مردم روش مدیریت مستقیم انتخاب کردند در حالی که در هیچ جای دنیا، مردم به صورت مستقیم وارد بورس نمی‌شوند، بلکه از طریق صندوق‌ها وارد می‌شوند و هجوم گسترده سهامداران عدالت برای فروش سهام ارزنده، یکی از عوامل مهم در ریزش شاخص بورس در سال گذشته بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد