10 عامل موثر بر بورس فردا | خبری برای سهامداران دارویی

10 عامل موثر بر بورس فردا | خبری برای سهامداران دارویی

با توجه به تعطیلات چند روزه، بورس فردا سه شنبه 18 مردادماه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این ده خبر می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

به گزارش نبض بورس، بورس تهران در روز شنبه را با رشد قابل توجهی نسبت به روز‌های گذشته شروع کرد به طوری که شاخص کل بورس در اولین روز هفته با افزایش 0.8 درصدی همراه شد و بار دیگر خود را به نزدیکی 1.45 میلیون واحد رساند.

با توجه به تعطیلات چند روزه و وجود برخی خبر‌ها و اتفاقات مهم سیاسی و اقتصادی می‌تواند همچنان تاثیر خود بر روند بازار سرمایه را تداوم بخشد. بورس فردا سه شنبه 18 مردادماه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این ده خبر می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

1- ارزش معاملات خرد معاملات (پانزدهم مرداد) به حدود 2هزار و 600 واحد رسید که هر چند نسبت به میانگین سال خود همچنان فاصله داشت، اما در مقایسه با روز‌های گذشته بهبود نسبی را نشان می‌داد.
2- قیمت نفت در کمترین مقدار 6 ماه اخیر: بازار نفت در نگرانی از تاثیر تورم بر رشد اقتصادی و در پی آن تقاضا بسر می‎برد.
3- شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با نماد حبندر، افزایش سرمایه 184 درصدی را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.
4- فروش 61 درصد اوراق دولتی در سال 1401 از طریق بورس.
5- توزیع سود سهام عدالت 2 یا 3 بار در سال می‌شود.
6- شهرداری تهران آماده فروش املاک مازاد در بورس کالاست.
7- براساس ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400، پرداخت اولین مالیات نقل و انتقال خودرو، بر عهده کارخانجات سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) است.
8- معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو در سازمان غذا و دارو: یارانه و ارز دارو حذف نمی‌شود.
9- مورا: در حال پیشرفت هستیم، به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین هستم.
10- مفاخر مجوز افزایش سرمایه 393 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد