پیش‌بینی قیمت طلا امروز 20 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 20 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 21 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز سه‌شنبه 10 میلیون و 450 هزار تومان بود. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه 19 اسفند با 8,500 تومان افزایش، یک میلیون و 21 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز سه‌شنبه 10 میلیون و 450 هزار تومان بود. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، مذاکرات ایران با آمریکا در راستای اجرای برجام بازار ارز، طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است. هر چه تنش‌ها برای اجرای برجام کمتر شود، قیمت طلا و سکه روند نزولی می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز تغییری نمی‌کند.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در روزی که قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت، سکه بازان نیز تمایل زیادی به قرار گرفتن در موقعیت خرید نداشتند. روز سه‌شنبه به اندازه‌ای فروش‌ها در بازار سکه بالا رفت که فلز گرانبهای داخلی 60 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 10 میلیون و 450 هزار تومان رسید.

این کاهش در حالی رقم خورد که بهای طلا در بازارهای جهانی افزایشی شده بود و مرز هزار و 700 دلاری شکسته شد. با این حال، به نظر می‌رسد در روزهای اخیر نوسانات دلار برای بازیگران بازار سکه از اهمیت بیشتری نسبت به معاملات اونس طلا برخوردار است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد