فروش فوق‌العاده 4 محصول سایپا / سود 40 میلیونی خریداران!

فروش فوق‌العاده 4 محصول سایپا / سود 40 میلیونی خریداران!

سه مدل خودروی کوییک و یک مدل خودروی ساینا، چهار محصولی است که در طرح فروش فوق‌العاده شهریور ماه سایپا عرضه شده است. اما آیا این فروش فوق‌العاده هم بدون محدودیت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سایپا طرح فروش فوق‌العاده چهار مدل خودرو را در شهریور ماه عرضه کرده است. چهار خودروی عرضه شده در این طرح شامل کوییک دنده‌ای، کوییک آر، کوییک S و ساینا S است.

این طرح سایپا، از امروز سه شنبه نهم شهریور ماه آغاز می‌شود و تا سه روز ادامه دارد. پیش از این سایپا پیش فروش خودرو را بدون محدودیت و قرعه‌کشی انجام می‌داد. اما در این طرح، محدودیت خرید وجود دارد و قرعه‌کشی انجام می‌شود.

قیمت انواع کوییک در بازار آزاد و کارخانه

اما قیمت خودروهای عرضه شده در طرح فروش فوق‌العاده سایپا چقدر است؟

قیمت کارخانه کوییک دنده‌ای در این طرح 141 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کوییک دنده‌ای در بازار آزاد 176 میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه و بازار آزاد کوییک دنده‌ای اختلاف 35 میلیون تومانی دارد.

این اختلاف درباره دیگر خودروها هم وجود دارد. قیمت کارخانه کوییک آر در این طرح 149 میلیون و 400 هزار تومان است. اما قیمت کوییک آر در بازار آزاد 175 میلیون تومان عنوان شده. برندگان کوییک آر سایپا از این خرید 26 میلیون تومان سود می‌کنند.

قیمت کوییک اس در طرح سایپا 155 میلیون تومان است. اما قیمت کوییک S در بازار آزاد 180 میلیون است. این یعنی قیمت کارخانه کوییک S حدود 25 میلیون تومان از قیمت بازار آزاد آن بیشتر است.

قیمت بازار آزاد ساینا S هم 180 میلیون تومان است. اما قیمت کارخانه ساینا اس حدود 142 میلیون تومان عنوان شده است. براین اساس افراد می‌توانند ساینا S را 38 میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد بخرند.

قیمت خودروهای اعلام شده در طرح فروش فوق‌العاده سایپا قطعی است. مهلت تحویل خودرو سه ماهه است. یعنی سایپا باید شهریور سال جاری خودروهای فروخته شده را تحویل مشتریان بدهد.

فروش فوق‌العاده سایپا از ساعت 14 امروز شروع شده و تا 11 شهریور ماه به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

متقاضیان برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروش اینترنتی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

تفاوت کوییک R با کوییک S

از چهار محصول عرضه شده در طرح فروش فوق‌العاده سایپا، سه مدل آن انواع خودروی کوییک است که اختلاف قیمت چندانی هم با هم ندارند. اما تفاوت کوییک R با کوییک S چیست؟

در حقیقت می‌توان گفت که کوییک S از لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار می‌گیرد. در شکل ظاهری این دو خودرو مهم‌ترین تفاوت کوییک S تغییر جلو پنجره و سپر جدید جلوی خودرو است. اما چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب این خودرو مشابه کوییک R است.

همچنین بدنه کوییک R دو رنگ است و به همین دلیل به آن کوییک دو رنگ هم می‌گویند اما کوییک S این ویژگی را ندارد. البته مهم‌ترین ویژگی ظاهری کوییک S نوارهای مشکی‌ رنگی هستند که از اطراف چراغ‌ها تا پایین کشیده شده و خط‌های اشک یوزپلنگ ایرانی را یادآوری می‌کنند.

مطالعه بیشتر: اعلام شرایط فروش فوق‌العاده محصولات سایپا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد